Jump to content
Annons

Bästa alternativet till Apogee duet 2?


misantrop22

Recommended Posts

Annons

Ännu en gång känner jag mig förvirrad, nybörjare som jag är.

Ljudkortet är tänkt till ett par Ultrasone 2900i (hörlurar) och pill i logic. För att få ut det mesta av dessa har jag fått för mig att ett externt ljudkort är vägen att gå. Men så har hörlursförstärkare kommit in i bilden och jag har börjat fundera på hur pass stor skillnad det egentligen blir med allt sånt externt än om jag bara trycker in sladden direkt i macbooken? Blir det så pass stor skillnad att det är värt 2-3000?

I vilket fall är en bra hörlursförstärkare att föredra framför ett bra ljudkort t ex ?

Jätte jobbigt att vara såhär förvirrad, så snälla hjälp 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en gång känner jag mig förvirrad, nybörjare som jag är.

 

Ljudkortet är tänkt till ett par Ultrasone 2900i (hörlurar) och pill i logic. För att få ut det mesta av dessa har jag fått för mig att ett externt ljudkort är vägen att gå. Men så har hörlursförstärkare kommit in i bilden och jag har börjat fundera på hur pass stor skillnad det egentligen blir med allt sånt externt än om jag bara trycker in sladden direkt i macbooken? Blir det så pass stor skillnad att det är värt 2-3000?

 

I vilket fall är en bra hörlursförstärkare att föredra framför ett bra ljudkort t ex ?

 

Jätte jobbigt att vara såhär förvirrad, så snälla hjälp 😄

En bra hörlursförstärkare är att föredra om du är enbart ute efter kraften och lyssningen. Har du inget behov av att kunna koppla in/ut fler prylar eller att ex spela in så är det ett bättre val. Dina lurar ligger på 40ohm, inte direkt svårdrivna så en superstark hörlursförstärkare behöver du inte.

Eftersom du ska pilla i Logic tycker jag ändå att ett extern ljudkort är att föredra. Helt plötsligt kanske du vill spela in något och då har du helt plötsligt behov av att köpa något igen. Audient iD14 röstar jag på än en gång. Sitter bra chip i och klarar driva det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...