Jump to content
Annons

Focusrite Saffire LE


znoodie

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har länge haft mitt Focusrite Saffire LE, och jag tycker att det har fungerat bra. Nu har jag köpt ny dator (Pc) och ser att det inte finns någon firewireingång på den! Hur löser jag det här? Finns det adaptrar från firewire till USB kanske, som fungerar? Jag förmodar att jag inte är den första som stött på det här problemet. Supertacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! Jag sitter i samma sits.

Är absolut ingen expert på ämnet men tänkte försöka ge dig ett svar.

Firewire går inte att koppla via USB med adapter. Om du däremot har en thunderbolt-port på datorn finns det adapter som fungerar. Eftersom du har en PC antar jag dock att det inte finns någon thunderbolt-port.

Det går att köpa ett firewire-kort som installeras i datorns moderkort via PCI. På detta sätt får du en firewire-port. Jag har dock hört att firewire-PCI-kort krånglar på nyare datorer med Skylake. Har ej testat detta själv, jag orkade inte krångla utan köpte ett nytt ljudkort istället..

Vad har du för dator?

Ha det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret! Jag anade att det kunde vara på det här viset. Attans åxå.

Körde tidigare med en macbook air, och då funkade thunderboltadaptern.

Jag har en ganska ny hemmabyggd dator, framför allt till att spela med. Men jag blev sugen på att koppla in det gamla ljudkortet och testa lite igen. Får väl bli att köpa ett "nytt" begagnat, lite halvkasst kort och se om jag tycker att det är lika roligt som det en gång var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Om du har pci i din pc så är det enkelt och billigt köpa ett fw-kort.https://www.dustinhome.se/product/5010368601/fw-101ti

TI står för Texas Instruments och det är nödvändigt om det ska fungera smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...