Jump to content
Annons

Vad tycker ni om min mest omtyckta singel?


Rebellion97

Recommended Posts

Hej Allihopa! Jag är helt ny här, blev medlem några minuter sen lol. Anyways, tänkte att detta var ett bra forum att få bra kritik från folk som är ärliga osv. 🙂

Nu är det nämligen så att jag är en låtskrivare, 18 år, och behöver lite tips från er. ''Rebel'' är min populäraste låt (dock inte overall, för det är en annan med över 10 000 views på youtube och spotify) men på den korta tiden som den varit ute 🙂 Jag vill veta lite vad ni tycker och vad som ska bli bättre, kommer släppa ut en nyare och bättre version i februari när min skiva släpps så måste veta vad som ska göras om och bättre.

(Vet inte hur man bäddar in, men här är länken)

https://www.youtube.com/watch?v=UUyjOSpwTxw

11986480_1060387160661545_7613292605886048245_n.jpg?oh=7405a989d7fe8d2aefd43501d01f6dd4&oe=56EFA8BB

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja! Sitter uppe på natten och har låg volym på så jag kan inte kommentera mixen. Men sjunger du "I'm a fucking god?" Jag hörde I'm a fucking guy hela tiden, det var först på slutet jag förstod att du sjöng god (om du nu gör det). Jag skulle automatiserat upp alla d så att de hörs tydligt. Det var allt jag tänkte på. Annars bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste medge att det inte redigt var min kopp thé, men för att vara konstruktiv - köp en bättre mick.

Sången är väldigt luddigt just nu, den låter för mycket bomull tyvärr och skulle må väldigt bra av mycket mer brilljans och topp.

Vad har du för nån just nu? Jag har dålig koll på billigare mickar, vill helst rekommendera Neumann U-87 eller möjligtvis 47, men även en billig Shure SM7 med bra pre-amp gör ett väldigt bra jobb, skulle även kunna passa till din röst vad jag kan bedömma just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...