Tomazo Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Lyssnar på www.di.fm. Förut kunde jag öppna upp cubase SX 2 och öppna ett nytt projekt med ett audio spår och spela in musiken från winamp och mediaspelaren i cubase. Nu när jag kör winamp och öppnar cubase SX 3 så försvinner/kraschar ljudet i winamp. Mediaspelaren funkar att lyssna på även om jag öppnar cubase, men inget input ljud kommer i cubase. Vad behöver jag göra........?? Har P4 XP pro EMU 1820 ljudkort. Säkert nå enkelt som ni vet! Edit: Jag vill kunna spela in musiken från www.di.fm i cubase för att kunna bränna till skiva o ha i bilen............enklare förklarat.....och jag funderar ej på att köpa mp3 spelare till bilen..........! 😉
illvaesen Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Hehe.. speciellt användningsområde.. Har för mig att det är olagligt att spela in radioprogram, (samma som att rippa låtarna?).. men eftersom detta är en teknisk fråga så antar jag att det går att svara på: Försökt med analog kortslutning? ..ingång till utgång på ljudkortet? 😉
Peder Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Hej! Det är säkert olagligt att spela in radio, hmmmen på kasettbandets tid var det knappast ett lagbrott att trycka på kasettradions REC-knapp så nog var det allt bättre förr, elle?
Tomazo Postat 19 april 2005 Trådstartare Postat 19 april 2005 Jasså......olagligt.......för eget bruk också?? Visste inte det.......! Men rent teoretiskt borde det väl gå utan att blanda in kablar från UT till IN?? Aja......! 😏
denton (oregistrerad) Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 I Programmet NERO så finns det ett program som heter SoundTrax det fungerar för mig att spela in från webb radio
Tjongan Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Annars har jag för mig att det finns plugins till winamp som sparar ner det som spelas i radion på hårddisken, var ett par år sen jag gjorde sånt där så jag minns inga namn tyvärr...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.