Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter nÀrmare 300 inlÀgg Àr det vÀl dags att ta bladet frÄn munnen och beskriva sig sjÀlv

hÀr vid skranket (svÀlj!). FrÄn det jag var elva Är och fick möjlighet att lyssna Sgt Pepper pÄ det lokala biblioteket var jag sÄld. Mina fötter stÄr stadigt i den musikaliska myllan frÄn 60- och 70-talet. Tycker ÀndÄ att skillnaden i musiksmak Àr mindre mellan mig och dagens tonÄringar Àn mellan mig och min förÀldrageneration.

Jag har endast musicerat pÄ amatörnivÄ (företagsfester, spex etc) utom under studenttiden dÄ en kompis och jag gjorde tillvaron osÀker pÄ nÄgon restaurang och krog. Gaget bestod av gratis bÀrs och T-bone steak samt beroende pÄ krögarens humör 50-150 kr var.

Jag har alltid haft en vilja att utforska min ev (o)förmÄga att göra musik tycker först nu med musikdator i hemmet att avstÄndet frÄn idé till möjlighet har krymp till en realistisk nivÄ.

Klichévarning: Musicera för mig betyder avkoppling, gemenskap och sannolikt terapi. Har svÄrt att lÀngre tider vara utan gitarr eller piano.

Varför det krĂ„ngliga nicket dĂ„? Det har hĂ€ngt med sen Napstertiden och fildelningsprogram. Det syftar pĂ„ önskan hos ”vanligt folk” att fĂ„ lyssna pĂ„ och göra lite schysst musik om ni fattar

Under vÄren har jag haft möjlighet att ta ut lÀngre ledigheter vilket möjliggjort mer musik och att jag hÀckat kanske mer Àn lovligt pÄ demosidan. Vill passa pÄ att tacka för feedback pÄ egna alster samt för alla fina tips och rÄd!

Ja det var vĂ€l allt om ni orkat lĂ€sa Ă€nda hit. Jo, en sak till apropĂ„ en pĂ„gĂ„ende sluta-snusa-trĂ„d för att travestera pĂ„ Mark Twain: - Det Ă€r vĂ€l ingen konst att sluta snusa. Det har jag gjort ett hundratal gĂ„nger (sant). 😉

Annons
Postat

Synd och sĂ€ga vĂ€lkommen nu efter nĂ€stan 300 inlĂ€gg.. 😼

Men ok, efterssom alla andra sĂ€ger det sĂ„.. 😄

SĂ„ Ă€r du faktist vĂ€lkommen i mina ögon sett ocksĂ„ 😎

Postat

Jag Àr ju vÀsentligt nyare hÀr, men strunt i det, pÄ min och min familjs vÀgnar önskar jag dig hjÀrtligt vÀlkommen hit! ApropÄ snus, sÄ har jag varken börjat eller slutat, men jag hÄller upp med rökat (sedan 1987). FÄr se om jag lyckas sluta ocksÄ....

denton (oregistrerad)
Postat
men jag hÄller upp med rökat (sedan 1987). FÄr se om jag lyckas sluta ocksÄ....

Hejsan!!

Sluta röka Ă€r inte svĂ„rt jag har slutat flera gĂ„nger 😏

Postat
Tycker ÀndÄ att skillnaden i musiksmak Àr mindre mellan mig och dagens tonÄringar Àn mellan mig och min förÀldrageneration.

Tycker tonĂ„ringarna oxĂ„ det? 😏

VĂ€lkommen hit!

Postat (redigerat)
VÀÀÀÀlkommen hit trehundringen..sent ska trollen vakna  😉

Eller sent ska syntharen vakna som nÄn sa... Tnx!

Edit: DÄR satt trehundringen!

Redigerat av (e)qualitymusic
Postat

Hackeman, jag tror nog att tonÄringarna till viss del hÄller med. Visserligen kanske man har pÄverkat en del, men Ätminstone tvÄ av mina tre har smak som Àr rÀtt lik min (det Àr bara lilltösen som gillar Ramstein, dÀr Àr vi inte överens). Grabbarna och jag brukar ha samma typ i bilen, titta pÄ samma konserter (vi har varit pÄ Bob Dylan, Status Quo, Paul McCartney m fl tilsammans).

Postat
Hackeman, jag tror nog att tonÄringarna till viss del hÄller med. Visserligen kanske man har pÄverkat en del, men Ätminstone tvÄ av mina tre har smak som Àr rÀtt lik min (det Àr bara lilltösen som gillar Ramstein, dÀr Àr vi inte överens). Grabbarna och jag brukar ha samma typ i bilen, titta pÄ samma konserter (vi har varit pÄ Bob Dylan, Status Quo, Paul McCartney m fl tilsammans).

Jo, det Àr min erfarenhet ocksÄ. Man fÄr ju för f.. inte ha sin skivsamling ifred för tonÄrsdöttrarna. Vi ska till Hultsfred för att se Ani DiFranco ihop. I bilen kan det va rena kriget men inte sÄ ofta pga olika musiksmak...

denton (oregistrerad)
Postat

Jag ska ta med min grabb pÄ Sweden Rock han Àr 7 bast och Àr lyrisk över att fÄ Äka med farsan och titta pÄ lite hÄrdrock, dock Àr han sur att inte metallica ska spela dÀr.

Postat

Var med mellangrabben i Norje för nÄgra Är sedan, mÄnga bra band!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.