equality Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Efter nĂ€rmare 300 inlĂ€gg Ă€r det vĂ€l dags att ta bladet frĂ„n munnen och beskriva sig sjĂ€lv hĂ€r vid skranket (svĂ€lj!). FrĂ„n det jag var elva Ă„r och fick möjlighet att lyssna Sgt Pepper pĂ„ det lokala biblioteket var jag sĂ„ld. Mina fötter stĂ„r stadigt i den musikaliska myllan frĂ„n 60- och 70-talet. Tycker Ă€ndĂ„ att skillnaden i musiksmak Ă€r mindre mellan mig och dagens tonĂ„ringar Ă€n mellan mig och min förĂ€ldrageneration. Jag har endast musicerat pĂ„ amatörnivĂ„ (företagsfester, spex etc) utom under studenttiden dĂ„ en kompis och jag gjorde tillvaron osĂ€ker pĂ„ nĂ„gon restaurang och krog. Gaget bestod av gratis bĂ€rs och T-bone steak samt beroende pĂ„ krögarens humör 50-150 kr var. Jag har alltid haft en vilja att utforska min ev (o)förmĂ„ga att göra musik tycker först nu med musikdator i hemmet att avstĂ„ndet frĂ„n idĂ© till möjlighet har krymp till en realistisk nivĂ„. KlichĂ©varning: Musicera för mig betyder avkoppling, gemenskap och sannolikt terapi. Har svĂ„rt att lĂ€ngre tider vara utan gitarr eller piano. Varför det krĂ„ngliga nicket dĂ„? Det har hĂ€ngt med sen Napstertiden och fildelningsprogram. Det syftar pĂ„ önskan hos âvanligt folkâ att fĂ„ lyssna pĂ„ och göra lite schysst musik om ni fattar⊠Under vĂ„ren har jag haft möjlighet att ta ut lĂ€ngre ledigheter vilket möjliggjort mer musik och att jag hĂ€ckat kanske mer Ă€n lovligt pĂ„ demosidan. Vill passa pĂ„ att tacka för feedback pĂ„ egna alster samt för alla fina tips och rĂ„d! Ja det var vĂ€l allt om ni orkat lĂ€sa Ă€nda hit. Jo, en sak till apropĂ„ en pĂ„gĂ„ende sluta-snusa-trĂ„d för att travestera pĂ„ Mark Twain: - Det Ă€r vĂ€l ingen konst att sluta snusa. Det har jag gjort ett hundratal gĂ„nger (sant). đ
slaptap Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 - Det Ă€r vĂ€l ingen konst att sluta snusa. Det har jag gjort ett hundratal gĂ„nger... Samma hĂ€r! WillkĂ„mmen! đź
Claesson Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Synd och sĂ€ga vĂ€lkommen nu efter nĂ€stan 300 inlĂ€gg.. đź Men ok, efterssom alla andra sĂ€ger det sĂ„.. đ SĂ„ Ă€r du faktist vĂ€lkommen i mina ögon sett ocksĂ„ đ
Lundin Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 VÀÀÀÀlkommen hit trehundringen..sent ska trollen vakna đ
Per_a_55 Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Jag Àr ju vÀsentligt nyare hÀr, men strunt i det, pÄ min och min familjs vÀgnar önskar jag dig hjÀrtligt vÀlkommen hit! ApropÄ snus, sÄ har jag varken börjat eller slutat, men jag hÄller upp med rökat (sedan 1987). FÄr se om jag lyckas sluta ocksÄ....
denton (oregistrerad) Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 men jag hĂ„ller upp med rökat (sedan 1987). FĂ„r se om jag lyckas sluta ocksĂ„.... Hejsan!! Sluta röka Ă€r inte svĂ„rt jag har slutat flera gĂ„nger đ
hackeman Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Tycker Ă€ndĂ„ att skillnaden i musiksmak Ă€r mindre mellan mig och dagens tonĂ„ringar Ă€n mellan mig och min förĂ€ldrageneration. Tycker tonĂ„ringarna oxĂ„ det? đ VĂ€lkommen hit!
equality Postat 19 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 april 2005 Tycker tonĂ„ringarna oxĂ„ det? đ VĂ€lkommen hit! đ Bra Hackeman! Tack!
equality Postat 19 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 19 april 2005 (redigerat) VÀÀÀÀlkommen hit trehundringen..sent ska trollen vakna đ Eller sent ska syntharen vakna som nĂ„n sa... Tnx! Edit: DĂR satt trehundringen! Redigerat 19 april 2005 av (e)qualitymusic
Per_a_55 Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Hackeman, jag tror nog att tonÄringarna till viss del hÄller med. Visserligen kanske man har pÄverkat en del, men Ätminstone tvÄ av mina tre har smak som Àr rÀtt lik min (det Àr bara lilltösen som gillar Ramstein, dÀr Àr vi inte överens). Grabbarna och jag brukar ha samma typ i bilen, titta pÄ samma konserter (vi har varit pÄ Bob Dylan, Status Quo, Paul McCartney m fl tilsammans).
equality Postat 19 april 2005 TrÄdstartare Postat 19 april 2005 Hackeman, jag tror nog att tonÄringarna till viss del hÄller med. Visserligen kanske man har pÄverkat en del, men Ätminstone tvÄ av mina tre har smak som Àr rÀtt lik min (det Àr bara lilltösen som gillar Ramstein, dÀr Àr vi inte överens). Grabbarna och jag brukar ha samma typ i bilen, titta pÄ samma konserter (vi har varit pÄ Bob Dylan, Status Quo, Paul McCartney m fl tilsammans). Jo, det Àr min erfarenhet ocksÄ. Man fÄr ju för f.. inte ha sin skivsamling ifred för tonÄrsdöttrarna. Vi ska till Hultsfred för att se Ani DiFranco ihop. I bilen kan det va rena kriget men inte sÄ ofta pga olika musiksmak...
denton (oregistrerad) Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Jag ska ta med min grabb pÄ Sweden Rock han Àr 7 bast och Àr lyrisk över att fÄ Äka med farsan och titta pÄ lite hÄrdrock, dock Àr han sur att inte metallica ska spela dÀr.
Per_a_55 Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Var med mellangrabben i Norje för nÄgra Är sedan, mÄnga bra band!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.