Jump to content
Annons

Jag saknar blaskan Studio..


D Vibe

Recommended Posts

Hej!

Jag kom på att jag faktiskt saknar blaskan Studio, alltså papperstidningen. Det var trevligt att sätta sig bekvämt och bläddra i den.

Är det bara jag som gör det?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag kom på att jag faktiskt saknar blaskan Studio, alltså papperstidningen. Det var trevligt att sätta sig bekvämt och bläddra i den.

Är det bara jag som gör det?

Jag saknar den som fan 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var trevlig läsning varje gång den kom, så självklart saknar jag den. MM finns däremot kvar och är också trevlig, så man får nöja sig med att ha en musiktidning att bläddra i numera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Frågan är vad var orsaken till att man lade ner blaskan? Först den fysiska och sen skulle det bli på nätet och det kom aldrig igång. Har vi ens fått veta varför och jag har missat det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fysiska blaskor är extremt dyrt att hålla på med. För att många ska överleva är nästan 50% reklam i dem vilket minskar det viktiga innehållet rätt markant. Skulle gärna sett en online tidning med videos på tester och annat istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju just en online-"tidning" de skulle försöka skapa när den fysiska tidningen lades ner, men det blev inget av med det - eller så blev det för få besökare, så att det blev för lite annonsintäkter...

Problemet med en online-variant, är också att den lätt försvinner i den enorma mängd information som finns, så att folk helt enkelt inte hittar dit, utan bara fortsätter gå till sina invanda gamla ställen.

För att få tillräcklig uppmärksamhet för en online-blaska, så måste man göra något verkligt spektakulärt och unikt, så att folk inte hittar samma sak på andra håll. Jag ska vara ärlig och säga att jag prenumererade på Studio från första till sista numret - men online-försöket besökte jag inte en enda gång. Svårt att säga varför, men det kändes liksom inte riktigt rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
dannepop (oregistrerad)

Håller med, det är skönt att sätta sig i en fåtölj och bläddra lite i tidningen, med en kopp kaffe! Som tur är har jag sparat alla nummer så man kan gå tillbaka och läsa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att Sverige är för litet för att ha en egen studio-tidning, det blir dålig ekonomi i det. Köp eller prenumerera på nån engelsk blaska istället, ni som saknar en fysisk tidning. Sound on Sound t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att Studio gått i graven. Märkte visserligen att den försvann från tidningsstånden men trodde det berodde på att stället inte köpte in den längre. Även om jag inte gillade Studio så skarpt så köpte jag lösnummer då och då. Och jag föredrar den alla dagar i veckan före Musikermagasinet. Men bäst gillade jag Studios systertidning som jag prenumererade på (glömt namnet). Men vem driver forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...