Jump to content
Annons

Behringer BCR2000 problem, dålig respons i rattarna


Virvelvind

Recommended Posts

Jag har lite problem med min BCR2000. De flesta rattarna funkar bra, men en hel del av dem lider av mer eller mindre dålig respons. Dvs om jag vrider t.ex. 90 grader hänger inte LED-belysningen med lika mycket, och inte midi-värdet som sänds heller. Vrider jag tillbaka 90 grader så hamnar jag inte på samma värde som jag startade på. Ska jag ändra värde från noll till max räcker det inte att vrida ett varv utan man får vrida på mycket mer. Problemet märks mest när jag vrider snabbt. Det verkar som att BCR:en inte hinner med att registrera ändringarna lika fort som de sker.

Nån som har nån idé vad detta kan bero på? Borde vara hardvarufel tänker jag, eller finns det möjlighet att det kan ligga i firmware? Kan det bero på smuts under skalet? Kan man öppna och städa själv i så fall?

Tyvärr har garantin gått ut, annars hade jag lämnat tillbaka den till affären...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Antagligen är det de digitala potentiometrarna som spökar.. Har samma problem på min Yamaha Dx200-synth, samt en bilradio faktiskt 🙂

Vet inte om det går att rengöra dessa, så jag tar tacksamt emot tips jag med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...