Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej! Jag har en Alexi Ltd 600 som funkade fint genom åren tills 2 omsträngningar tillbaka. Det är nämligen så att när jag "Divear" så stämmer alla strängar om sig kanske ett halvt tonsteg, som sedan ganska lätt (men ändå omständigt) stämmer tillbaka sig genom att dra whammybaren uppåt istället. Jag kan tänka mig att det har ngt med fjädrarna som håller i stallet att göra, men vet inte hur jag ska åtgärda det 😛

Är det någon annan som har haft något liknande problem eller en lösning så skriv gärna!

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Verkar som någon fjäder fastnar ja. Har inte haft det problemet på min Floyd men jag skulle testa att ta bort en fjäder och se om problemet kvarstår, sätta tillbaka den och ta bort nästa och kolla osv. Jag bara spånar här..

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa fjädrarna, kan vara något lattjo där. Ställer stallet sig i en annan vinkel när du släpper det efter att ha dundersvajjat, jämfört med innan du svajjade?

Kolla den låsbara översadeln också. Om strängarna glider där kan fenomen liknande det du beskriver uppkomma. Ganska ovanligt dock, man brukar snarare skruva åt för hårt där uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...