Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Jag har en Logic frÄga som jag inte lyckas lösa.

Arbetar i Logic Pro X.

Har ett projekt. Jag vill bounca ut spÄr frÄn projektet.

Jag vill ocksÄ att ljudet skall lÄta som det gör i projektet.

Exempelvis skall en kanal bouncas och ljudet genom send-bussen som den gÄr via och stereo-bussen skall följa med.

AlltsÄ sÄ som ljudet lÄter nÀr jag solar kanalen, sÄ vill jag ha ut ljudet i en Wav-fil.

Men jag lyckas inte hur jag Àn gör.

Har provat flertal kombinationer.

Jag fÄr ljudet helt torrt utan nÄgon av de instÀllningar jag gjort pÄ send/bussarna

Bifogar en bild med namnet "bild.png" om det kan vara till hjÀlp:

DÀr gÄr en kanal som genom/via bus 4 & 5 (som Àr reverb).

Den bussas genom 12 som sen Àr stereo out

NÀr jag solar den sÄ spelas den som den ska.

Hur bouncar jag ut kanalen med hela det ljudet?

Hade vart tacksam för svar.

Vet nÄgon möjligen?

Har provat runt och testat, hittar ingen lösning.

Har provat bounca/exportera ut pÄ olika sÀtt, det blir inte rÀtt.

Tack pÄ förhand.

post-38738-0-10252800-1428528998_thumb.png

Redigerat av fortoday
Annons
Postat

Ber om ursÀkt om jag uttrycker mig fel med send/aux/bussar, men jag hoppas nÄgon hÀr förstÄr och kan hjÀlpa till. Förhoppningsvis Àr jag ÀndÄ tillrÀcklig tydlig och har en bild till hjÀlp.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

muta alla spÄr utom de spÄr och bussar du vill bounca ut.

Postat

Eller sola det spĂ„r du vill bounce:a 🙂

Tryck pÄ bounceknappen pÄ ditt Output-spÄr eller

File > Bounce > Project or Section...

Postat

Ett sÀtt, som tar tid, men som borde fungera Àr att muta alla kanaler du inte vill ha med och "bounca" masterkanalen. Det Àr kanske detta som Burnin Sven redan skrivit men mitt tillÀgg Àr att det Àr masterkanalen du behöver "bounca".

Postat (redigerat)

Ett sÀtt, som tar tid, men som borde fungera Àr att muta alla kanaler du inte vill ha med och "bounca" masterkanalen. Det Àr kanske detta som Burnin Sven redan skrivit men mitt tillÀgg Àr att det Àr masterkanalen du behöver "bounca".

Det Àr "Output"- kanalen du ska bounce:a, "Master"-kanalen har inget sÄnt alternativ hÀr ?

Om du solar kanalen och det lÄter rÀtt vid playback sÄ ska en bounce frÄn Output

lÄta precis likadant...

EDIT: Finns en bugg som stÀller till det nÀr man solar och har flera sends pÄ kanalen, men den ska bete sig likadant vid playback som vid bounce vad jag vet, om du inte fÄr med alla sends nÀr du solar fÄr du sÀtta de auxarna i solo-safe mode nÀr du bounce:ar.

HĂ„ll ner Ctrl och klicka pĂ„ soloknappen pĂ„ kanalen 🙂

Redigerat av JakobP
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det ska helt enkelt funka att antingen sola alla kanaler aux bussar etc som Àr inblandade eller att muta dom som inte Àr det. Funkar inte det sÄ Àr det antingen fel pÄ programmet eller datorn eller hur du gör. En nödlösning kan vara att spela över det till en annan dator via kabel.

Postat

Sola kanalen i arrange och bounca ut " m.a.o genom att markera spÄret och trycka S " Inte genom att sola kanalen genom Soloknappen, DÄ borde alla sends och aux vara pÄ

förutsatt att du inte har dessa kanaler i din arrange oxÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.