Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Waves kommer snart sluta ha native licenser separat. Det kommer istÀllet bli ett pris pÄ pluggarna och dÄ ingÄr Àven soundgrid.

Just nu har waves en rea som de sjĂ€lva skriver Ă€r en passa pĂ„ innan nativelicensen försvinner. Soundgrid har alltid varit dyrare sĂ„ man stĂ€ller sig nu frĂ„gan hur prissĂ€ttningen kommer bli. Är detta ett steg frĂ„n waves för att öka sin försĂ€ljning av sina dsp-system?

EDIT: Vad jag kan lÀsa mig till sÄ ingÄr en uppgradering till soundgrid-licensen 1 mars om man köper native nu.

Annons
Postat

Waves har lÀnge haft ifrÄgasatt rykte ang kvalité vs pris. Höjer dom priset Ànnu mer för Native kommer nog folk kÀnna att alla tidigare tvivel just bekrÀftats.

Waves varit dom mest nitiska nÀr det gÀller piratkopiering, rentav uppsökande aggressiva. Att lÄsa sina plugins till hÄrdvara i framtiden kÀnns som en tankegÄng i den riktningen. Kan vara ett första steg dÀrÄt.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Att lÄsa sina plugins till hÄrdvara i framtiden kÀnns som en tankegÄng i den riktningen. Kan vara ett första steg dÀrÄt.

Och de blir det att vi som har pluggar i native stÄr dÀr med pluggar som inte gÄr att anvÀnda.

Postat

Vad jag fattar som sÄ ska Native finnas kvar, men man ska inte kunna köpa det som separat licens utan man fÄr bÄda licenserna till ett och samma pris.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

FrÄgan Àr hur det blir med de natives man redan har?

Postat

De kommer fortsÀtta fungera sÄ lÀnge ingen uppdatering gör att de slutar fungera. Har du waves update plan sÄ ingÄr uppdatering till nya licensen i det om jag fattat det hela rÀtt.

MVH

Anders

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Och gissar att det dÄ blir dyrare Àn det hade varit annars.

• 2 veckor senare...
Postat

Bra att vi som köper pluggarna kan kĂ€nna oss nöjda som kunder. 😏

Bara wup kÀndes drygt, + att man skaffade tdm versioner av vissa plugins förut som nu Àr helt vÀrdelösa, och nu det hÀr! FörvÄnar mig inte om soundgrid försvinner om 3-4 Är.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.