Jump to content
Annons

Waves slutar med dubbla licenser


Anders F

Recommended Posts

Waves kommer snart sluta ha native licenser separat. Det kommer istället bli ett pris på pluggarna och då ingår även soundgrid.

Just nu har waves en rea som de själva skriver är en passa på innan nativelicensen försvinner. Soundgrid har alltid varit dyrare så man ställer sig nu frågan hur prissättningen kommer bli. Är detta ett steg från waves för att öka sin försäljning av sina dsp-system?

EDIT: Vad jag kan läsa mig till så ingår en uppgradering till soundgrid-licensen 1 mars om man köper native nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Waves har länge haft ifrågasatt rykte ang kvalité vs pris. Höjer dom priset ännu mer för Native kommer nog folk känna att alla tidigare tvivel just bekräftats.

Waves varit dom mest nitiska när det gäller piratkopiering, rentav uppsökande aggressiva. Att låsa sina plugins till hårdvara i framtiden känns som en tankegång i den riktningen. Kan vara ett första steg däråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Att låsa sina plugins till hårdvara i framtiden känns som en tankegång i den riktningen. Kan vara ett första steg däråt.

Och de blir det att vi som har pluggar i native står där med pluggar som inte går att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bra att vi som köper pluggarna kan känna oss nöjda som kunder. 😏

Bara wup kändes drygt, + att man skaffade tdm versioner av vissa plugins förut som nu är helt värdelösa, och nu det här! Förvånar mig inte om soundgrid försvinner om 3-4 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...