toniced Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 LÄter kanon! Tight och bra. Kanske lite för hög volym pÄ trummorna. Det Àr givetvis en smak sak.
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrÄdstartare Postat 11 februari 2015 LÄter kanon! Tight och bra. Kanske lite för hög volym pÄ trummorna. Det Àr givetvis en smak sak. Hör du vart jag anvÀnder plugins och vart jag anvÀnder hÄrdvaran?
toniced Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Hör du vart jag anvĂ€nder plugins och vart jag anvĂ€nder hĂ„rdvaran? Jag ska lyssna med lurar nu ... ge mig nĂ„gra minuter bara đ
toniced Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Hör du vart jag anvĂ€nder plugins och vart jag anvĂ€nder hĂ„rdvaran? Ojojoj... Nu satte du mig pĂ„ pottkanten đ... Jag kan inte höra nĂ„gon skillnad. Har provat lyssna pĂ„ lĂ„ga toner och de högre registret. Jag hör inte nĂ„gon skillnad. Det som gör det svĂ„rare Ă€r att musiken har olika dynamist omfĂ„ng ju lĂ€ngre den spelas. Naturligt dĂ„ det Ă€r fler instrument i refrĂ€ng mm. Slutsats: Det mĂ„ste vara bra om jag inte hör skillnad đ Kan du inte ta tvĂ„ prov? identiska spĂ„r och en av var? 1
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 (redigerat) Kan se om jag kan lĂ€gga upp originalet + plugins + hĂ„rdvara Och jag kan sĂ€ga att ett byte Ă€r i versen tex đ Redigerat 11 februari 2015 av evilrocker
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrÄdstartare Postat 11 februari 2015 Fan fÄr ju inte ladda upp mer i den hÀr trÄden...
toniced Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Kan se om jag kan lĂ€gga upp originalet + plugins + hĂ„rdvara Och jag kan sĂ€ga att ett byte Ă€r i versen tex đ Provar lyssna igen med tipset.
toniced Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 (redigerat) Kan se om jag kan lĂ€gga upp originalet + plugins + hĂ„rdvara Och jag kan sĂ€ga att ett byte Ă€r i versen tex đ Vet i gudarna... tycker jag hör nĂ„got vid 0.10 in i versen? Kan bara vara synvilla. NĂ„got mer boost i lĂ€gre frekvens rund 100-250 Hz? Redigerat 11 februari 2015 av toniced
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 Vet i gudarna... tycker jag hör nĂ„got vid 0.10 in i versen? Kan bara vara synvilla. NĂ„got mer boost i lĂ€gre frekvens rund 100-250 Hz? đ Sorry, vid 0.10 sker ingenting
toniced Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 đ Sorry, vid 0.10 sker ingenting Jag har lyssnat pĂ„ det mĂ„nga gĂ„nger utan att höra nĂ„gon skillnad. Bra jobbat. Ăr det samma instĂ€llningar pĂ„ pluggen vs hĂ„rdvaran? eller har du rattat fram dig genom gehör?
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 Jag har lyssnat pĂ„ det mĂ„nga gĂ„nger utan att höra nĂ„gon skillnad. Bra jobbat. Ăr det samma instĂ€llningar pĂ„ pluggen vs hĂ„rdvaran? eller har du rattat fram dig genom gehör? Jag mĂ€tte upp en ungefĂ€rlig 4db's kompression med en 1kzh signal och justerade sedan make up gain sĂ„ att det matchade med en mĂ€tare. resten Ă€r samma instĂ€llningar, Attack 10ms, release auto, ratio 2:1, 2db vid 50hz (bell) och 2db vid 10k (shelf) 1
XtommyX Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 (redigerat) Tycker mig höra skillnad efter virvelfillet. FrÀmst kommer det ju en gitarr till men kÀnns som essen pÄ sÄngen blir aningen mjukare. SÄ jag gissar pÄ plugin fram till dess. OBS iPhone lurar. Lyssnare igen. Tycker att det sker en tydlig förÀndring nÀr sÄngaren sjunger "eyes" . NÀr han drar ut pÄ det lite. Redigerat 11 februari 2015 av XtommyX
drloop (oregistrerad) Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Kul test! Ganska klurigt att höra nĂ„gon skillnad đ NĂ„gon hĂ€r (tror jag, kanske var det pĂ„ nĂ„t annat forum) lade upp rvĂ„ ljudfiler, ett original oprocessat och en fil med SSL hĂ„rdvaran. Jag passade pĂ„ att jĂ€mföra med Reasons SSL kompressor, rĂ€tt svĂ„rt att avgöra dĂ€r ocksĂ„. Jag hade inte originalinstĂ€llningar har jag för mig sĂ„ jag fick prova mig fram, sĂ„ det blev lite klurigt att fĂ„ det exakt. Men trots det sĂ„ var det svĂ„rt att höra skillnad mellan hĂ„rdvara och mjukvara. Bra tĂ€nkt att du kalibrerade testen, applĂ„d för detta!
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 Tycker mig höra skillnad efter virvelfillet. FrĂ€mst kommer det ju en gitarr till men kĂ€nns som essen pĂ„ sĂ„ngen blir aningen mjukare. SĂ„ jag gissar pĂ„ plugin fram till dess. OBS iPhone lurar. đ Fel ocksĂ„ 1
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 Kul test! Ganska klurigt att höra nĂ„gon skillnad đ NĂ„gon hĂ€r (tror jag, kanske var det pĂ„ nĂ„t annat forum) lade upp rvĂ„ ljudfiler, ett original oprocessat och en fil med SSL hĂ„rdvaran. Jag passade pĂ„ att jĂ€mföra med Reasons SSL kompressor, rĂ€tt svĂ„rt att avgöra dĂ€r ocksĂ„. Jag hade inte originalinstĂ€llningar har jag för mig sĂ„ jag fick prova mig fram, sĂ„ det blev lite klurigt att fĂ„ det exakt. Men trots det sĂ„ var det svĂ„rt att höra skillnad mellan hĂ„rdvara och mjukvara. Bra tĂ€nkt att du kalibrerade testen, applĂ„d för detta! Tack, jag Ă€r ju en noob pĂ„ det hĂ€r med att göra tester, har lagt upp nĂ„gon converter-test förut men Ă€r ju inte 100 pĂ„ hur man ska göra, men jag tĂ€nkte sĂ„ nogrann kalibrering jag kan bara sĂ„ blir det nog bra. Dock sĂ„ ser jag ju att kompressorerna jobbar lite olika, den ena slĂ€pper igenom nĂ„gon högre transient Ă€n vad den andra gör men som sagt mĂ„nga hör nog inte det. Och ska Ă€ven sĂ€ga att jag inte har nĂ„gon limiter eller annan ljudbehandling efter dessa, kompressor ligger först och sen eq.
XtommyX Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Ăr det nĂ€r han sjunger eyes. LĂ„ter som det blir lite "fetare" ljud dĂ€r.
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 (redigerat) Ăr det nĂ€r han sjunger eyes? Bingo! TvĂ„ byten kvar! đ Och han Ă€r jag đJag kommer komma till en frĂ„gestĂ€llning nĂ€r vi Ă€r klara med det hĂ€r! SĂ„ jag hoppas sĂ„ mĂ„nga som möjligt hĂ€nger med i trĂ„den för jag vill ha mĂ„ngas input sen! Redigerat 11 februari 2015 av evilrocker
drloop (oregistrerad) Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 HÄrdvaruprylar varierar ju lite hur rattarna faktiskt stÄr, sÄ det blir svÄrt att kopiera exakt, man mÄste nog mecka lite med instÀllningarna.
XtommyX Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Hehe fett. Grym sÄng. Ang vilket som Àr plug vs hÄrdvara vet jag inte. Men upplever att det blir lite mer punsch och tydlighet dÀr efter. SÄ gissar att det Àr hÄrdvara efter.
evilrocker Postat 11 februari 2015 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2015 HĂ„rdvaruprylar varierar ju lite hur rattarna faktiskt stĂ„r, sĂ„ det blir svĂ„rt att kopiera exakt, man mĂ„ste nog mecka lite med instĂ€llningarna. Jupp, fast svĂ„rt med 550 iom steppat, likadant pĂ„ smart c1, allt utom threshold och make up Ă€r steppat, dĂ€rför jag försökte fĂ„ lika mycket kompression vid 1k, dĂ„ hamnade faktist bĂ„das make up gain vĂ€ldigt lika đ Hehe fett. Grym sĂ„ng. Ang vilket som Ă€r plug vs hĂ„rdvara vet jag inte. Men upplever att det blir lite mer punsch och tydlighet dĂ€r efter. SĂ„ gissar att det Ă€r hĂ„rdvara efter. RĂ€tt, börjar med plugin ca 6 sekunder đ
XtommyX Postat 19 februari 2015 Postat 19 februari 2015 SÄlt prylarna Àn? Hehe. KÀnns ÀndÄ som att det gör lite skillnad. NÀr man vet om det iaf.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.