Jump to content
Annons

Har ingen firewire slot i datorn. Vad ska jag göra?


Ibaspaw (oregistrerad)

Recommended Posts

Ibaspaw (oregistrerad)

Köpte ett begagnat m-audio ljudkort igår och insåg idag att jag inte hade en slot i datorn att kunna trycka in den i. Jag undrar ifall det finns någon adapter så att jag kan trycka in den i en vanlig USB port. Det är ganska tight med pengar, så leter efter den billigaste lösningen. Någon av er som vet vad jag ska göra?

Här är en bild på kontakten som jag inte kan trycka in i datorn http://imgur.com/Eu1HFoV

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ibaspaw (oregistrerad)

Köp ett PCI-kort med Firewire och sätt i.

OBS. se till att det är rätt chipset. Du ska helst ha Texas Instruments

Exempelvis detta: http://www.amazon.co...S/dp/B002UOWQQU

Finns det annat sätt, tex adapter, jag har ett väldigt litet chassi och tror inte jag kommer få plats med ett sånt kort eftersom att min GPU tar så stor plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det annat sätt, tex adapter, jag har ett väldigt litet chassi och tror inte jag kommer få plats med ett sånt kort eftersom att min GPU tar så stor plats.

USB-adapter finns inte iaf. :/

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säljer ett Firewire PCI-E kort i mycket bra skick med rätt texas instrument krets (nypris 400 kr) i ÖRebro området om du är intresserad!

Det är mycket litet och tar 1 slot. Sätt det längst ned !

PM:a kan posta det om det blir ett bra bud!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar ifall det finns någon adapter så att jag kan trycka in den i en vanlig USB port.
Du kan inte ersätta Firewire med USB, precis som du inte kan ersätta USB med en högtalarkabel.

Har du en stationär dator (iom att du nämner stor GPU) så är det Firewire-kontrollerkort och ett större chassi som gäller alternativt ett nytt moderkort som har Firewire.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en Mac du har?

Vi fixade en sådan här från Kjell & Co och funkade helt bra.

Men funkar nog bara på Mac...tror jag.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-adaptrar/firewire/firewire-adapter-9-ha-6-ho-p68287

Kanske inte det du letar efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibaspaw (oregistrerad)

Du har ingen Express Card slot på datorn? Eller de finns kanske bara på laptops?

GPU:n är så pass stor så skulle inte få plats med en. Finns en slot dock, men GPU:n täcker den

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Då är det nog kört eller att du byter grafik kort så du kommer åt den slotten. Ett pcie kort för fw ska inte kosta mycket några hundringar max. Hoppas det löser ig.

Obs! Texas instrument chipset ska det vara som andra också påpekat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...