Jump to content
Annons

Vilka shock mount passar min Studio Projects B1?


taszhenigma

Recommended Posts

Hej! Jag har en Studio Projects B1 och har fått en Rode PSM1 Shock mount av tomten.

Men nu när jag ska sätta ihop allt så får jag inte mikrofonen att passa... Är det så att de inte fungerar ihop, eller är det hjärnan som fått för mycket socker?

Vilka modeller passa isåfall min Studio Projects B1?

MVH/Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lämpligast är Studio Projects' egen shockmount som är gjord för B-serien. Den heter SPSK-B och går på 295:-.

Den ingår med micken sedan flera år tillbaks - men i början fanns shockmounten bara att köpa som tillbehör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämpligast är Studio Projects' egen shockmount som är gjord för B-serien. Den heter SPSK-B och går på 295:-.

Den ingår med micken sedan flera år tillbaks - men i början fanns shockmounten bara att köpa som tillbehör.

Tack så jättemycket för det snabba svaret 🙂

Jag har även fått höra att Rycote fungerar till de flesta mikrofoner - några åsikter om den? Verkar vara väldigt mycket dyrare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Rycote har massor av olika modeller, så det finns säkert de som passar - men det är bättre att ta den som är gjord för just den micken, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...