Jump to content
Annons

cubase låser sig?


kkj

Recommended Posts

Helt plötsligt har Cubare börjat låsa sig och stänga ned då och då. Det har inte hänt tidigare. Vanligtvis när jag lägger till ett nytt instrument. Det behöver inte vara många instrument i projektet eller stor fil, men verkar som att Cubase har vissa aversioner mot en del melodiprojekt. Min undran är: Vad kan det finnas för orsaker? Ingenting annat sker på datorn. Den inte uppkopplad på internet. Jag sparar nu ofta för om det visar sig att ett projekt vill triskas, men man undrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Automatiska uppdateringar av OS som gör att installerad mjukvara börjar krångla = uppdatera och kolla tillverkarnas rekommendationer, läsa på respektive forum om felaktigheter / åtgärder.

Filer i datorn som blivit skadade av att datorn inte stängts ner korrekt, eller pg.a av en uppdaterad Virusdefinition för ett virusprogram som tagit bort något vitalt i datorn som den trott varit ett Virus, vilket kan hända även legitim mjukvara trot eller ej.. men såklart ännu större chans om man kör något knäckt skit.. En hårddisk som börjar bli full där del av den agerar "Virtuellt minne" ( beroende på ålder på datorn / operativ ). Hårddisk där del av pluggarna streamas och därigenom inte hittar ledigt minne och där pluggen är kass skriven att den inte kan hantera detta fel och därmed kastar in handduken.... som PME sa så är femhundraåttinietusen grejer det kan bero på så för att kunna svara A eller B på din fråga måste mer uppgifter upp på bordet.

..Förutsatt att det är köpt mjukvara du har i din dator finns stora chanser att få ordning på det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det i inladdning av samma VSTi som gör att det dyker varje gång - eller verkar det slumpmässigt?

Kan vara så, men jag har inte tagit det riktigt på allvar. Ville inte tro det först, men eftersom du ställer frågan så.........ja kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...