Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja alla!

Jag funderar pÄ att införskaffa mig en preamp och Àr lite sugen pÄ nÄgon av dessa.. Har testat en Portico II Channel till min mikrofon som Àr en CMV563 M7s, och jag upplevde den som ganska clean och varm. Gillade den starkt! Jag antar att 5015 borde lÄta ungefÀr likadant? (Jag anvÀnde endast kompressorn pÄ channel:n vid testet)

Jag Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt intresserad av en 1073LB, men har inte hunnit testa Ă€nnu.. Är det nĂ„gon som har erfarenhet av dem? Lever de upp till de "gamla godingarna" eller lĂ„ter de helt annorlunda? NĂ„gon som kanske har erfarenhet av bĂ„de 5015:an och 1073:an?

Tar gÀrna emot tips pÄ andra preamps ocksÄ.. Ett krav Àr dock att de Àr i de mindre formaten sÄ man enkelt kan transportera dem vid t.ex. resor och studiobyten.. 5015:an Àr ju lite dyrare, men har Àven kompressor vilket Àr ett plus.. Spenderar gÀrna inte mer Àn sÄ!

Tacksam för svar!! 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Testa gearslutz!

Vi fĂ„r inte diskutera sĂ„na dyra grejer hĂ€r p.g.a jante 🙂

Jag skulle ta en med compressor pÄ. Att stÀlla 2:1 light shyst kompression gör att spÄret ligger bÀttre pÄ disken och du kan eftereditera det, eller komprimera det mer enklare. (om du gör rÀtt frÄn början).

Om det Àr en bÀttre sÄngare kan han stÀlla compressorn direkt och anvÀnda den som "effekt" i sÄngen. Jag tkr exempelvis om att sjunga med kompression om man inte kan sjunga "ut"

Redigerat av Martin
drloop (oregistrerad)
Postat

Porticon Àr kÀck precis för det som du nÀmner, kompressor. Dessutom lite mer praktisk för det Àr stÀllbart högpassfilter vilket gör den mer anvÀndbar tycker jag.

Postat

Tack för svar och synpunkter 🙂 Ja, det Ă€r ju ett plus med kompressordelen.. Gör ju alltid skillnad nĂ€r man trackar sĂ„ngen!

On 2014-11-25 at 17:39 sa Danne Z:

AMS Neve byggs med switchade nÀtdelar dvs inte som gamla Neve. Men det betyder inte att dom

Àr sÀmre dÄ switchade nÀtdelar inte generar trafobrum. 1073LB som du lÀnkar till Àr gjord för Lunchbox och krÀver dÄ en 500-lÄda och blir dÄ en dyrare investering totalt Àn Portico 5015 - men det visste du kanske redan.

Ja, eller sÄ kan man ju köpa nÄgot som: http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_juicerack_1.htm

DĂ„ blir det fortfarande billigare 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.