Ollivolli Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Tja alla! Jag funderar pĂ„ att införskaffa mig en preamp och Ă€r lite sugen pĂ„ nĂ„gon av dessa.. Har testat en Portico II Channel till min mikrofon som Ă€r en CMV563 M7s, och jag upplevde den som ganska clean och varm. Gillade den starkt! Jag antar att 5015 borde lĂ„ta ungefĂ€r likadant? (Jag anvĂ€nde endast kompressorn pĂ„ channel:n vid testet) Jag Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt intresserad av en 1073LB, men har inte hunnit testa Ă€nnu.. Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet av dem? Lever de upp till de "gamla godingarna" eller lĂ„ter de helt annorlunda? NĂ„gon som kanske har erfarenhet av bĂ„de 5015:an och 1073:an? Tar gĂ€rna emot tips pĂ„ andra preamps ocksĂ„.. Ett krav Ă€r dock att de Ă€r i de mindre formaten sĂ„ man enkelt kan transportera dem vid t.ex. resor och studiobyten.. 5015:an Ă€r ju lite dyrare, men har Ă€ven kompressor vilket Ă€r ett plus.. Spenderar gĂ€rna inte mer Ă€n sĂ„! Tacksam för svar!! đ
Martin Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 (redigerat) Testa gearslutz! Vi fĂ„r inte diskutera sĂ„na dyra grejer hĂ€r p.g.a jante đ Jag skulle ta en med compressor pĂ„. Att stĂ€lla 2:1 light shyst kompression gör att spĂ„ret ligger bĂ€ttre pĂ„ disken och du kan eftereditera det, eller komprimera det mer enklare. (om du gör rĂ€tt frĂ„n början). Om det Ă€r en bĂ€ttre sĂ„ngare kan han stĂ€lla compressorn direkt och anvĂ€nda den som "effekt" i sĂ„ngen. Jag tkr exempelvis om att sjunga med kompression om man inte kan sjunga "ut" Redigerat 25 november 2014 av Martin
drloop (oregistrerad) Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Porticon Àr kÀck precis för det som du nÀmner, kompressor. Dessutom lite mer praktisk för det Àr stÀllbart högpassfilter vilket gör den mer anvÀndbar tycker jag.
Ollivolli Postat 26 november 2014 TrĂ„dstartare Postat 26 november 2014 Tack för svar och synpunkter đ Ja, det Ă€r ju ett plus med kompressordelen.. Gör ju alltid skillnad nĂ€r man trackar sĂ„ngen! AMS Neve byggs med switchade nĂ€tdelar dvs inte som gamla Neve. Men det betyder inte att dom Ă€r sĂ€mre dĂ„ switchade nĂ€tdelar inte generar trafobrum. 1073LB som du lĂ€nkar till Ă€r gjord för Lunchbox och krĂ€ver dĂ„ en 500-lĂ„da och blir dĂ„ en dyrare investering totalt Ă€n Portico 5015 - men det visste du kanske redan. Ja, eller sĂ„ kan man ju köpa nĂ„got som: http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_juicerack_1.htm DĂ„ blir det fortfarande billigare đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.