Jump to content
Annons

Christopher Skoogh Made In Sweden


Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      2
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Made In Sweden

ARTIST/GRUPP:Christopher skoogh

GENRE:Trance

LÅTLÄNGD:8.04

KOMPOSITÖR:Christopher Skoogh

PRODUCENT:Christopher Skoogh

EV. MEDVERKANDE:Min dator

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT:Mp3 128 kbps

STORLEK: 7,5

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:Här är länken

Här är ett spår som jag grejjat med senaste månaden. Skulle Va kula att veta vad ni tycker om den.

Kan kanske få nåt tips om ljud bilden oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du skulle behöva en bassline

och harmonier som passar ihop lite bättre.

Låter som att det var för svårt att lägga bas på låten... 😲

Stort ljud men det blir för mycket tycker jag, sänk reverbet (?) och låt inte allt klinga ut så mycket.. tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle behöva en bassline

och harmonier som passar ihop lite bättre.

Låter som att det var för svårt att lägga bas på låten... 😳

Stort ljud men det blir för mycket tycker jag, sänk reverbet (?) och låt inte allt klinga ut så mycket.. tycker jag.

Ligger nog lite i det du säger, det stora ljudet käkar upp baslinan en del tror jag. Får kolla det. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en liten reverb på kicken? percsen är bra, swirlandet tar slut lite väl hastigt och tvärt :S, bas slingan hörs men aldrig riktigt skarpt. vet inte om det är ett klockspel eller vad det är förnåt men det låter schysst iaf. sköna melodier än sålänge. percsen byggs på fint, fin öppen hat offbeat. god, du har sjukt med reverb på vissa prylar. Breaket är bra, där skulle du haft en buildup istället med pads o hela sköret, hade passat in bra. Därkom andra breaket med gittar/nåt annat skönt med congo/bongo/tom's, fin mörk swirl men det suddar ut basen. Annars är det en helt okej låt, vet inte om jag vågar kalla detta för trance, det är nåt mittemellan trance och house. keep on banging.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...