Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Finns hÀr nÄgon som har bra koll pÄ musik (menar lyssnar pÄ mycket, vet vad artister heter, hur de lÄter, vet hur olika genres bÀst definieras osv)?

Det hÀr Àr en Ànnu oslÀppt lÄt, precis fÀrsk frÄn masteringen, som jag spela in med bandet.

Jag hÀnger inte med i dagens musik alls sÄ jag har ingen koll pÄ vad kÀnda band heter efter typ början av 2000-talet.

NÀr man ska promota och/eller sÀlja sin lÄt sÄ behöver man ofta tagga lÄten pÄ ett flertal olika sÀtt.

Jag fÄr alltid rejÀla problem nÀr det kommer till "lÄter som"-delen. Oftast Àr det en fördel om man kan hitta Àven nutida artister man lÄter liknande.

Vilka andra artister skulle man kunna, pÄ ett eller annat sÀtt, kunna förknippa med den hÀr lÄten?

Tar gÀrna förslag pÄ genreindelning ocksÄ.

Ytterst tacksam för alla bidrag.

https://www.dropbox.com/s/qyp5ouft5pfbzuj/tonight_v4.mp3?dl=0

Redigerat av lonewind
Annons
Postat

Najs 🙂

Skulle kalla den .. typ urban indiepop med americana, country o western inriktning .. nÄt sÄnt

Har inte koll pÄ just den delen av musikvÀrlden. Mer koll pÄ lÄtar. En del brittiska band som lÄter nÄgorlunda likt fast dÄ utan country-kryddan. Kanske Counting Crows, R.E.M, Soul Asylum, Niel Young, The Verve, eventuellt Richard Ashcroft eller Crowded House med. Det Àr nÄgorlunda nÀra i alla fall.

Postat

Hej Sleap och Signia!

Verkligen snÀllt av er att ta er tid till att lyssna och komma med förslag.

VÀldigt bra bandförslag!

Men skulle verkligen vilja veta om nĂ„gon vet nĂ„gon kĂ€nner till nĂ„gra mer nutida artister Ă€n ovanstĂ„ende (vet att jag knappast gör modern musik men det skulle ju kunna finnas nĂ„gon som Ă€n idag fĂ„r för sig att göra liknande 😄 ).

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Blir alltid lite stÀlld nÀr folk frÄgar vad det Àr för stil pÄ lÄten som jag gjort. TÀnker aldrig i de termerna. Svaret brukar bli pop.

• 1 mĂ„nad senare...
phonkoholic (oregistrerad)
Postat

Jag brukar sÀga ren awesomeness eller hÄlla mig till: Episkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.