Jump to content
Annons

Steinberg ur44


trubadur1234

Recommended Posts

Hejsan! Har i dagarna införskaffat ett stycke Steinberg UR 44. Sagt o gjort kopplade in ljudkortet o allt verkade funka väldigt bra! Men när jag i Cubase 7,5 försökte sjunga in en strof så hörs rösten bara på ena sidan i hörlurarna dvs inte i stereo. När man använder sig av ur 44:s inspelningsprogram i Cubase då hörs rösten i stereo. Ngn som vet vad detta beror på? Ngn inställning Cubase 7.5? Eftersom UR 44 är ett samarbete mellan Steinberg o Yamaha så borde det funka

För att förtydliga: kör ett midiarr i Cubase...när man skapar ett audiospår hörs rösten bara på en sida dvs inte i stereo!

Tillgriper man ur 44:as arr i Cubase funkar rösten i stereo! Ngn som har ett tips!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ligger det mono eller stereo på audio tracken för din sång? Ska vara mono in, stereo out.

P

Redigerat av Paul
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej det ligger mono! Och stereo ut! Problemet är helt enkelt att när jag öppnar ett tomt arr så hörs bara ena högtalaren när jag spelar in min röst!

Om jag öppnar ett ur 44 arr i Cubase då funkar det utmärkt!

Måste ngt linkas mellan cubase o ur 44? När man kör ur 44 dsp mix hörs rösten i båda högtalarna. Det är bara när jag öppnar ett cubasearr att rösten bara hörs i ena högtalaren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter märkligt. Jag hade ett liknande problem för manga år sedan när jag körde med ett M-box. Gav dock upp på M-boxen innan jag lyckades lösa problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska förstås skapa ett monospår som du spelar in på. Skapar du ett stereospår, så spelar du in ljud på en kanal och tystnad på den andra, om du inte har två mickar inkopplade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...