Jump to content
Annons

inspelning av elgitarr.

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

hejsan.

jag sitter här hemma med lite simpel utrustning. skabbigt e-mu0404-ljudkort, en edirol-klaviatur, en elgitarr, en 15w-voxrörförstärkare samt en boss gt-6. har reason 2.5, wavelab lite, cubase SX.

hur fungerar det att spela in elgitarr i reason? inte att föredra eller?

jag hade tänkt använda bitarna tillsammans med diverse elektroniska bitar jag kommer göra i reason nämligen. wavelab är enkelt med med mindre möjligheter, och cubase tvärtom av vad jag förstått? vilket bör jag börja med?

jag körde igång SX häromdagen och jag kan säga att det var inte mycket jag förstod. jag brukar inte böja mig för att läsa manualer men jag blev faktiskt ganska chockad 🙂..

tacksam för hjälp.

Redigerat av gufv
Annons
Postat

Cubase är väl något av en standardsequencer får man väll säga. Om man är van sequencers i allmänhet kommer man känna igen sig. Annars finns det en mycket fin hjälp-fil i cubase som jag använt flitigt. Detta var innan jag kom till mina sinnens fulla bruk och insåg att om jag köper skiten så får jag en helfräck bok med där allt jag behöver veta faktiskt står 🙂 ..Äsch, det är ganska enkelt om man bara låter sig hållas lite och testar de olika menyerna å sånt. Kommer kännas bättre när du är mer van utseendet å så. 🙂

/David

gufv (oregistrerad)
Postat

vilken mjukvara ska jag spela in i då? måste man ha en preamp om jag kör genom min rörstärkare + multieffekt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.