Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 3 veckor senare...
Annons
  • 3 veckor senare...
Microlab (oregistrerad)
Postat

Skickade just ett email till dig med en länk till

.

En rätt schysst technomix (med låtar av Crash Dance) på strax under 11 minuter. 😉

/JT

www.microlabstudios.cjb.net

Postat

Låter intressant det här. Har gått och funderat på att prova Traktor DJ ett tag men aldrig fått arslet ur vagnen, så att säga. Har ingen erfarenhet av att dj:a över huvud taget, men så svårt kan det väl inte vara? =P

Något som förresten vore intressant är att göra något liknande fast med allas halvfärdiga åttataktersloopar som ligger och skräpar på hårddisken. Om man klipper ner allt till mindre bitar, loopar dem och mixar borde det ju bli något av det, inte sant?

Hsh, ska lyssna på era mixar och prova Traktor-demot, så kanske jag ger mig på det här också så småningom

• 6 månader senare...
Postat

royen: Kika på programmet "ableton live", det är i princip precis vad du frågar efter!

och en sak till, som dj måste jag säga, "så svårt kan det ju inte vara", ska vi mixa ikapp? :-P

Till trådskaparen:

Mixar inte via dator, men forstod inte riktigt vad det hela gick ut på, ingen förlyssning, ingen que´ning... så? är du ute efter en sänka låt ett höja låt två, eller vad är utmaningen? kopplade inte riktigt poängen...

ta istället nått som "vem som kan hålla två låtar i takt längst", utan att använda BPM-hjälpmedel... är ingen bra tävlig ioförsig det heller... äsch, fan... va inget...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.