Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det nÄgon som vet om det finns nÄgot program för Audio Quantisize??

Tacksam för svar...

MVH//Sonefors

Annons
Postat

Nej! Men det finns ganska mÄnga andra typer av program som syftar lite till samma sak. Generellt Àr det dock sÄ att skit in Àr skit ut. Det gÄr annars ganska bra att klippa i ljud och lÀgga rÀtt dem. Men trummor kan det dock vara svÄrt att fÄ det bra dÄ du har flera mickar och massa lÀck mellan dem.

Postat
Generellt Àr det dock sÄ att skit in Àr skit ut.

Jag vill nog hÀvda att det inte stÀmmer lÀngre.

Det gÄr idag utmÀrkt att bÄde tajta till och stÀmma det mesta utan att tappa kvalitet.

Postat

Tack för svar..men det löste inte min frÄga...

Jag vet att det gÄr, men jag vet inget program...

tror det finns i sx3 men jag kör i sx1...

sÄ jag letar alltsÄ efter ett fristÄende program...Om det finns d.v.s...

Ska ska köra Audio quantisize pÄ en fil dÀr dragspel Àr inspelat..

lite för otajt..

MVH//Sonefors

Postat

Det blir nog snyggare om ni spelar om det...

Specielt om det Àr live. Att Quanta live prylar

lÄter i "regel" skumt i slutÀndan.

Hade jag varit inspelningstekniker eller producent

för er hade jag sagt "Ta om tills det sitter".... 😛

Postat (redigerat)

Hej Sonefors!

Om du dubbelklickar pÄ dragspelsfilen och delar upp den i "hitpoints"*, en för varje ton, sÄ kan du dÀrefter kvantisera filen efter behag!

OmstÀndigt och trist? Javisst, men Recycle fungerar likadant! Enklast Àr nog som sagt att spela om slingan. Fast och andra sidan sÄ kan

det mÄnga gÄnger lÄta coolt ifall en "audio-editering" blev lite "fel"... enligt en gammal syntgubbe som migsjÀlv, alltsÄ.

En person jag trÀffade nÀmnde nÄgot nytt program som tydligen skulle vara bÀttre Àn Recycle men han kunde inte komma ihÄg vad

detta program hette och eftersom jag nog aldrig trÀffar denne individ igen kanske nÄgon hÀr vet vilket program denne, för mig okÀnde

man, kan ha Äsyftat?

* Dubbelklicka pÄ dragspelsfilen sÄ denna kommer upp i "Sample Editor" och klicka pÄ ikonen "Hitpoint Mode" (lÀngs uppe till höger, trekant + streck)

fyll i vÀrdena och dÀrefter kan man med "hitpoint sensitivity"-dragregeln och/eller med "Hitpoint Edit" (6:e Ikonen ifrÄn vÀnster) ta bort, lÀgga till samt

flytta dina "Hitpoins". Slutligen tillbaka i SX-huvudmenyn klickar man: "Audio" / "Advanced" / "Divide Audio Events". Ifall dragspelsfilen nu markeras kan

denna kvantiseras, som om den vore MIDI.

Redigerat av Peder

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.