Jump to content
Annons

Vart finner man en musikmanager?


RobinCarlsson

Recommended Posts

Jag producerar musik inom pop och house och skulle nu vilja ha en manager som styr upp allt för mig!

Vart kan man finna detta, eller hitta någon man kan anförtro sig på?

Det jag kan tänka mig att göra är att ge honom en viss procent för att få mig att lyftas, och då kommer även han att lyftas!

Har ingen direkt inkomst att ge honom en "lön"

Tack för svar!

MVH Rob Milo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanon

Det finns ju managementbolag? Kanske höra av dig till ett sånt? Kolla bara att de inte har några kvinnor anställda då detta verkar vara ett big no no för dig.

Kanon!

Vad menar du med om det skulle vart en kvinna? Var det för mycket han/honom i texten menar du ? =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja. Inte meningen att vara dryg, men var nog inte på mitt bästa humör när jag skrev. 😆

Många promotionbyråer har även management för ett par av de artister de gör promo för. Jag tror inte det är helt omöjligt med en procentdeal som du pratar om. De har ju erfarenhet och stort kontaktnät (eller bör ha åtminstone) och det är det man betalar för. Och om de tror på en kan de få in en på rätt ställen och rätt gig. Och då får de ju betalt.

Själv skulle jag vara usel som promotionagent eller manager. Är lite av en eremit. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja. Inte meningen att vara dryg, men var nog inte på mitt bästa humör när jag skrev. 😆

Många promotionbyråer har även management för ett par av de artister de gör promo för. Jag tror inte det är helt omöjligt med en procentdeal som du pratar om. De har ju erfarenhet och stort kontaktnät (eller bör ha åtminstone) och det är det man betalar för. Och om de tror på en kan de få in en på rätt ställen och rätt gig. Och då får de ju betalt.

Själv skulle jag vara usel som promotionagent eller manager. Är lite av en eremit. 🙂

Hehe, det är lugnt. Såg bara kul ut!

Tack för ditt svar, skall ta ett kik på detta.

Har mailat runt lite granna, men det känns som om man måste få in en fot någonstans. Boka in ett möta med någon för att visa upp ens verk osv.

Vette fan vart man skall vända sig egentligen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

En tjej som jobbat på skivbolag har postat väldigt matnyttiga inlägg om management, och även hur skivbolag fungerar. Just mangement-delen är här:

Vilket bra tips 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är polare med en Manager, har haft en del mindre kända band. Har haft band som kommit en bit på vägen idag. Beror lite på vilken genre din musik ligger, han är dock inte aktiv just nu, men jag kan nog få honom att dirigera dig till ngn som kan ta sig an dig =) Lust att skicka lite snuttar av vad du har ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...