Jump to content
Annons

Sylvan & Bonamici - ReHacksis *Update*


Nad

Hur funkar det?  

11 röster

  1. 1. Hur funkar det?

    • 1. Näe. Det låter Hootenany Singers soundcheck.
      0
    • 2. Sådär. Skall det vara hans brorsa på flöjt då eller?
      2
    • 3. Helt Ok. Jag gillar. Fast putsa lite till.
      0
    • 4. Mycket likt, bra produktion dessutom!
      3
    • 5. Fan, ÄR det Hackett som lirar??!!
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: ReHacksis

ARTIST/GRUPP: Sylvan & Bonamici

GENRE: Progressive Rock

LÅTLÄNGD: 7.42

KOMPOSITÖR: Sylvan & Bonamici (mostly Bonamici) 😄

PRODUCENT: Sylvan & Bonamici

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 128k och 192k

STORLEK: 7.4 mb och 10.5 mb

STATUS: Färdig demo.

LÅTLÄNK: Lyssna

ReHacksis info

320k Download

192k download

Hej! Nu har Bonamici och jag gjort en låt tillägnad gitarrfenomenet Steve Hackett,

och den epoken då han var med i Genesis.

Vår tredje låt tillsammans!

Vad säger Ni? Funkar det eller? 😏🙂

Edit: Trådnamnet.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Perfekt! När jag spelar in min nästa p-rulle så får du göra musiken! 😄

Skämt åsidå, det låter apbra! Lite lounge-fusion sådär, utan ett fast tema. Snyggt proddat!

Tack ska Du ha! Men hur menar Du med "utan fast tema"?? 😛

Den har ju en ganska traditionell uppbyggnad med en repetativ

avrundning av det man skulle kunna kalla refrängen. Den mal o mal o mal.... 🙂

Abropå porrfilm...Du söker inga aktörer?? 😏😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en hyllning till en av mina husgudar då. Speciellt kul att det är en hyllning till en speciell period i hans skapande. 😉

Snyggt genomfört. Mixen produktionen och framförallt gitarrerna skall ha all kred som bara går att ge. Full pott. Är lite intresserad av hur ni gjort trummorna. är de riktiga eller bara rasande bra programmerade?

Inget att säga mer än det. Utom att det låter väl hackesianskt, men det var ju meningen 😎

edit. btw så är det väl okej att titta på pfilm, men att önska att man själv vore med går fetbort ( :rolleyes: )

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste erkänna att jag inte hade en blekaste aning om vem Steve Hackett var, men eftersom jag gillar det Nad har gjort tidigare kunde jag inte låta bli att lyssna. Anledningen till p-rullekommentaren är att jag alltid lyckas associera "låtsasblås" till tysk kvalitetsfilm. Men det är väl en yrkesskada antar jag. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid känsligt det här med husgudar....Att ge sig på Hackett är väl Ok världen är "fri" och kanske lite ofarligare eftersom Hackett aldrig utgett sig för att vara en god sångare(tonal kanske men ingen vidare färg i rösten). Och soundmässigt funkar eran tribute men osäker på vissa harmoniska grepp och när pianot ligger öppet i kompet för att vara petig.... :rolleyes:😉 ...däremot var jag inne på eran hemsida eller om det var Nad's och en tribute till Gabrieleran är betydligt känsligare att ge sig på då det handlar om sång också...många har gjort tribute's till Genesis med skiftande kvalité och jag tror det finns flera läger dom som gillar och dom som inte

men vad fan... det är väl bra om man får ut nå't av det själv och trivs med det man gör,men om du frågar mig så är jag otroligt känslig för "husgudstolkningar"....

Edit: only my opinion 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tack alla för nice feedback! Måste få svara på detta bara!

Och soundmässigt funkar eran tribute men osäker på vissa harmoniska grepp och när pianot ligger öppet i kompet för att vara petig
Det är alltså inte Hacketts solokarriär vi försöker oss på att "härma". 😛🙂 Utan de åren han var med i Genesis, alltså vill vi låta som de gjorde då. Det är det hela vårt nuvarande projekt går ut på. Partiet vid 04.30 till 04.50 är ju väldigt mycket Tony Banks, tycker iallafall vi själva. Det roliga är att arbetsnamnet på låten var "ReBanksis", men det tog inte någon längre tid förrän vi hörde vart det lutade, mer Hackett än Banks faktiskt.

😄

Nad

Härmapa no 1a

(Bon, härmapa no 1b - says Hi!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Nu har Bonamici och jag gjort en låt tillägnad gitarrfenomenet Steve Hackett,

och den epoken då han var med i Genesis.

Vår tredje låt tillsammans!

Vad säger Ni? Funkar det eller? 😛🙂

Sorry,hehe jag missade det...Nä vad fan boys egentligen är det ju jättekul att ni håller på men för en gammal Hogweedfrälste kan det vara känsligt....ursäkta min oro att många håller PÅ och i erat fall är det väl inte inte någon fara men jag har hört mycket annat hellre än bra. 😄🙂

"as sure as eggs is eggs"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra! Genesis a la Hacket-eran! Tänk om Ni kunde göra en hyllning till Steve Hackett under tidiga soloperioden! Tänk en blandning mellan The Steppes, Spectral Mornings, Clocks, Tigermoth och slutlåten på hans första solo-lp (har glömt namnet!)

Jättebra trummor! Svara nu! Är de riktiga eller programmerade? Är de programmerade så har jag ett par jobb till Dig!!!!!!

Eftersom jag vill framstå som en surbult vill jag dock påpeka att Steve Hacket inte brukade ha ett så dåligt reverb! Det låter som ett riktigt dåligt gammalt fjäderreverb som bara "häller ut sig" utan någon kontur, skärpa, fokus - irriterande!

I övrigt irriterande bra, proggigt och välkommet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra! Genesis a la Hacket-eran! Tänk om Ni kunde göra en hyllning till Steve Hackett under tidiga soloperioden! Tänk en blandning mellan The Steppes, Spectral Mornings, Clocks, Tigermoth och slutlåten på hans första solo-lp (har glömt namnet!)

Jättebra trummor! Svara nu! Är de riktiga eller programmerade? Är de programmerade så har jag ett par jobb till Dig!!!!!!

Eftersom jag vill framstå som en surbult vill jag dock påpeka att Steve Hacket inte brukade ha ett så dåligt reverb! Det låter som ett riktigt dåligt gammalt fjäderreverb som bara "häller ut sig" utan någon kontur, skärpa, fokus - irriterande!

I övrigt irriterande bra, proggigt och välkommet!

Hej!

Du måste tala om låten "Shadow of the Hierophant" från första SH plattan.

En favorit här också faktiskt. Vi har inga planer på att göra mer ingående Hackett-tributes,

utan vi vill hålla oss till Genesiskonceptet.

Det är meningen att det skall bli en full-längdare. 😛

Det är jag som programmerat trummorna. Reason Drumkits heter refillet.

Blandade det göttaste jag kunde hitta där. Jaså Du gillar inte reverbet?

Aj då!!! Jag som tyckte det lät så vintage och bra. Måste ju tänka 70-tal

liksom. Men "you can´t win ´em all"! 🙂

Stort tack till Dig för fantastiskt fin feedback! Jag tror Bon myser i sin stuga när han läser vad Du skriver.

Nad

Ps. Vadå för jobb förresten? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt tjusig och bra låt, har inget annat att säga. Måste helt klart börja lyssna lite mer på denne hackett samt genesis om det är det här stuket 😱

Tackar! Vi hoppas nu att Steve själv kommer att lyssna!

Yes, a quote is no problem.

Regards,

--

Andy Lodge

stevehackett.com

http://www.stevehackett.com

http://www.camino.co.uk

Sales: http://www.camino.co.uk/shop/

From: "Nad Sylvan  :-X@nadsylvan.com

Date: Wed, 6 Apr 2005 17:40:58 +0200

To: "Andy Lodge"  :-X@stevehackett.com

Subject: Re: ReHacksis - new Sylvan & Bonamici tune...

Thanks Andy!

May we please quote your email on the Genesis message board?

Much respect and kind regards,

Nad

----- Original Message -----

From: Andy Lodge  :-X@stevehackett.com 

To: Bonamici  :-X@telia.com 

Cc:  :-X@nadsylvan.com

Sent: Wednesday, April 06, 2005 11:44 AM

Subject: Re: ReHacksis - new Sylvan & Bonamici tune...

Hi Guys,

Thanks for the email.

I've listened to the new track, and I genuinely like it! It really captures the sound (I felt with the feel of the 'Trick of the Tail' album and 'Wind And Wuthering'). Good to hear a track in 7 - of course something Genesis did so well.

I'm sure the people on the Genesis forum will like it too!

Enjoy the Musical Box in Glasgow.

All the best,

-- 

Andy Lodge

stevehackett.com

http://www.stevehackett.com

http://www.camino.co.uk

Sales: http://www.camino.co.uk/shop/

From: Bonamici  :-X@telia.com

Date: Wed, 6 Apr 2005 02:48:49 +0200

To: "Andy Lodge" :-X@stevehackett.com

Subject: ReHacksis - new Sylvan & Bonamici tune...

Hi Andy !

So, now it's time again...

This is the third S&B release in our Genesis Tribute Project:

ReHacksis - is an instrumental dedicated especially to Steve Hackett...

Hi

Download

S&B Home

Looking forward for feedback, thank's in advance !

And please say hello to Steve 😱

P.S. We, me my youngest son and Nad Sylvan are flying to Glasgow to watch

the "Musical Box" performing TLLDOB the 30th of April. That will be a treat for sure. D.S.

Take good care !!!

Cheers

Bonamici 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj, uj vad kompetent detta låter! Snygga ljudmattor. Trummorna är ju fantastiska, så härligt följsamma. Övergången vid 02:59 är inte snygg. Går väl att fixa till. Genesis... på nåt märkligt sätt seglade de förbi mig. Tyckte medlemmarna lät bättre på egen hand (kan höra glåporden från genesisologerna... 😆 ) och ffa Peter Gabriel. Glömmer aldrig första lyssningarna på Solisbury Hill. Minns en låt jag diggade av Steve Hackett, Narnia, ursnygg. Phil Collins tycker jag har ballat ur med sina tonårshits. Detta lite OT (lär mig). På tal om hits fixar ni säkert fräcka sådana. Sånt här smalt får ni göra på fritiden 🙂 . Ut och tjäna pengar boys!

Edit: Glömde: Planeras det någon Andrew Latimer-tribute? Hoppas!

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Övergången vid 02:59 är inte snygg

Nej, men den e ball! Och lite snygg...tycker iaf jag!

Var ute efter en chockeffekt.

Mange takk for deres fidbakk!

Vi er så veldig kosige for dette betyget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Riktigt tjusig och bra låt, har inget annat att säga. Måste helt klart börja lyssna lite mer på denne hackett samt genesis om det är det här stuket 😆

Det slog mig. (Som Andy Lodge skrev), A Trick Of The Tail och Wind and Wuthering, båda från 1976 är två riktiga rysarplattor, och de sista två studioplattorna Steve Hackett spelade på och de första Phil Collins stod helt och hållet för sången. Jag rekommenderar dem varmt. :rolleyes:

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här lät, liksom de andra två låtarna i erat Genesisprojekt, väldigt bra. Fint samarbete.

Önskar bara att jag lyssnat mer på Genesis. Lyssnade för mycket på 50-60-talsrock och Dr Feelgood. :rolleyes:

Fast skadan är ju reparerbar. 😆

För den musikaliska njutningen får ni en 5:a!

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps. Vadå för jobb förresten? :rolleyes:

Jobb och jobb.....det handlar kanske mer om idéellt arbete, en slags musikerakut. Jag menade att Du, gratis, skulle programmera de trummor jag hör i mitt huvud men som jag aldrig lyckas programmera. När jag tänker efter är det nog mycket i mitt huvud som inte gärna låter sig återskapas i verkliga livet - tur!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det här lät, liksom de andra två låtarna i erat Genesisprojekt, väldigt bra. Fint samarbete.

Önskar bara att jag lyssnat mer på Genesis. Lyssnade för mycket på 50-60-talsrock och Dr Feelgood.  🙂

Fast skadan är ju reparerbar.  🙂

För den musikaliska njutningen får ni en 5:a!

Håkan

Tack Håkan! Alltid glad att inspirera folk till att lyssna på Genesis! 😄

Det är ju som en liten seger.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ps. Vadå för jobb förresten?  🙂

Jobb och jobb.....det handlar kanske mer om idéellt arbete, en slags musikerakut. Jag menade att Du, gratis, skulle programmera de trummor jag hör i mitt huvud men som jag aldrig lyckas programmera. När jag tänker efter är det nog mycket i mitt huvud som inte gärna låter sig återskapas i verkliga livet - tur!

Det där ser jag som en komplimang! Men tyvärr finns ingen tid över för mer

idéellt arbete än vad jag redan har! 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Övergången vid 02:59 är inte snygg

Nej, men den e ball! Och lite snygg...tycker iaf jag!

Var ute efter en chockeffekt.

Förstod ju att ni inte bara släpper igenom nåt sånt utan förklaring och nu fick jag den, fattar 😉 .

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojojojoj!!!!!

ASBRA!!!

Jag har alltid gillat phil collins å genesis men nu måste jag ge mig in på att lyssna de gamla grejerna alltså!

Riktigt snyggt måste jag säga!

Håller på med mitt slutarbete här på Liljeholmens Folkhögskola och tog mig an låten Jesus he knows me. Kolla in demosidan å kom gärna med kommentarer. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojojojoj!!!!!

ASBRA!!!

Jag har alltid gillat phil collins å genesis men nu måste jag ge mig in på att lyssna de gamla grejerna alltså!

Riktigt snyggt måste jag säga!

Håller på med mitt slutarbete här på Liljeholmens Folkhögskola och tog mig an låten Jesus he knows me. Kolla in demosidan å kom gärna med kommentarer. 🙂

Oj! Tackar! Skall kolla Din demosida ASAP.

Link to comment
Dela på andra sajter

För den roade, jag MÅSTE bara få tala om att en mer dynamisk och transparant remastrad version lades ut inatt i 320k. Obs. Den streamar bara i 128k,

så högerklicka över "download" och spara som, om Du vill ha fetfilen.

"ReHacksis".

Tack,

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...