Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har äntligen fått igång detta program....och VGEE är installerat, men

När jag kör VST/AU, och väljer "Detect and convert VST-plugins", så kör den igång och hitta VGEE, samt VGEE FX, och konverterar allt, enligt vad som dyker upp i textfältet......men när jag går in i Logic och försöker ladda VGEE som instrument, så hitta jag bara VGEE FX-racket......men inte själva synthen!?!?

Vad har jag missat egentligen?

För enligt konvertingsprogrammet så har den konverterat även VGEE-synthen....

Nån som har koll på detta?? 😉

Annons
Postat

På mac så hamnar en mapp som börjar på VST_AU under library->audio->plugins->components

VST_AU Virtual Electric G.component bör den heta då. om du kör pc kan du hoppa det ovannämnda antar jag 😉

kolla inställningarna i logic. öppna hanteraren för audio units och se till att VG-pluggen är ikryssad. kan vara lite kinkig ibland. men det funkar för jag kör det själv 😆

• 2 månader senare...
Postat

Hallå....

Har testat installera VGEE ett par ggr nu, och misslyckas varje gång....*suck*

Har varit lite upptagen, så jag har inte ritkigt hunnit ta tag i installationen igen förns nu....

När jag kört VST/AU adapterna, säger den att allt är ok(och att VGEE är converterat).....men i Logic AU-manager står det bara "failed validation".....hur kommer detta sig?

Hur ska jag bära mig åt för att den ska bli godkänd???? 😕

Jag har installerat VGEE, och plockat hem nån ny version av detta, som jag kanske har lagt fel!? Skulle lägga den i Audio Content Folder, vilket jag inte riktigt hittar....men jag har testat lite olika alternativ.... eeeeh???

Ingen som har någon riktig...."how to install and convert VGEE to AU - for dummies" eller nåt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.