Mr Keys Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 Har äntligen fått igång detta program....och VGEE är installerat, men När jag kör VST/AU, och väljer "Detect and convert VST-plugins", så kör den igång och hitta VGEE, samt VGEE FX, och konverterar allt, enligt vad som dyker upp i textfältet......men när jag går in i Logic och försöker ladda VGEE som instrument, så hitta jag bara VGEE FX-racket......men inte själva synthen!?!? Vad har jag missat egentligen? För enligt konvertingsprogrammet så har den konverterat även VGEE-synthen.... Nån som har koll på detta?? 😉
schopin Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 På mac så hamnar en mapp som börjar på VST_AU under library->audio->plugins->components VST_AU Virtual Electric G.component bör den heta då. om du kör pc kan du hoppa det ovannämnda antar jag 😉 kolla inställningarna i logic. öppna hanteraren för audio units och se till att VG-pluggen är ikryssad. kan vara lite kinkig ibland. men det funkar för jag kör det själv 😆
Mr Keys Postat 5 april 2005 Trådstartare Postat 5 april 2005 Aaah...hyvens......ska kolla så fort jag kommer åt datorn. thnx! 😲
Mr Keys Postat 20 juni 2005 Trådstartare Postat 20 juni 2005 Hallå.... Har testat installera VGEE ett par ggr nu, och misslyckas varje gång....*suck* Har varit lite upptagen, så jag har inte ritkigt hunnit ta tag i installationen igen förns nu.... När jag kört VST/AU adapterna, säger den att allt är ok(och att VGEE är converterat).....men i Logic AU-manager står det bara "failed validation".....hur kommer detta sig? Hur ska jag bära mig åt för att den ska bli godkänd???? 😕 Jag har installerat VGEE, och plockat hem nån ny version av detta, som jag kanske har lagt fel!? Skulle lägga den i Audio Content Folder, vilket jag inte riktigt hittar....men jag har testat lite olika alternativ.... eeeeh??? Ingen som har någon riktig...."how to install and convert VGEE to AU - for dummies" eller nåt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.