Drake Postat 6 februari 2014 Dela Postat 6 februari 2014 Skämskudde här. Jag har nyligen köpt Komplete 9. Har lite frågor om uppdateringarna från NIs sida. Om jag laddar ner en uppdatering och installerar den, hamnar den automatiskt i pluggen, t ex Kontakt, sedan? Eller behöver jag göra något mer. Dessutom, det finns ju en rad uppdateringar till varje instrument. Ska man dra ner rubbet, eller räcker det med de senaste ...? Grabbing my coat ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 6 februari 2014 Dela Postat 6 februari 2014 (redigerat) På det som gäller t ex Kontakt kan det handla om både program och bilbliotek (2 delar). Installationen är bra i regel och frågar efter sökvägar så du ser att det hamnar rätt. Nåt sånt. "rad uppdateringar till varje instrument. " Brukar räcka med senaste, ser filen misstänkt liten ut kan det vara ngn "påbyggnad". Filstorleken ökar i regel med tiden (inte alltid) så du kan ju kolla med det. Kommer inte ihåg hur NI brukar göra, olika fabrikanter är olika bra på sådan info. Redigerat 6 februari 2014 av laban1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 6 februari 2014 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2014 Tack för hjälpen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MassiveWave Postat 6 februari 2014 Dela Postat 6 februari 2014 NI's servicecenter är faktiskt ruggigt smidigt. Du laddar ner och installerar därifrån. Behöver inte göra nåt mer efter det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 10 februari 2014 Dela Postat 10 februari 2014 NI's servicecenter är faktiskt ruggigt smidigt. Du laddar ner och installerar därifrån. Behöver inte göra nåt mer efter det. Kan bara verifiera detta.. Kan inte påminna mig om när de lade till den där funktionen i NI's service center men efter det att man laddat hem uppdateringar ändras knappen "Download" till "Install". Använde funktionen nyligen och det funkade utmärkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 11 februari 2014 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2014 Man fick en voucher, presentkort, när man köpte K9. Nån som kan rekommendera nåt från NI för runt tusenlappen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 11 februari 2014 Dela Postat 11 februari 2014 Det beror förstås på vilken genre du spelar i och vad du har för andra instrument utöver NI. Det ingår en hel del i K9 så kolla igenom vad du redan har och vad som kan komplettera. FInns en del ljudexempel också på NIsite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.