Modern Rockstar Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Hej! Min macbook pro 15' frĂ„n 2011 har ett kryss över batteriloggan och det stĂ„r "no battery available" nĂ€r man trycker pĂ„ den. Mitt batteri Ă€r inkopplat och det lyser grönt, MEN, sĂ„ fort jag drar ut batteriet sĂ„ dör datorn. MĂ€rkte detta idag nĂ€r jag skulle anvĂ€nda datorn, den funkade som vanligt igĂ„rkvĂ€ll och jag stĂ€ngde aldrig av datorn dĂ„ heller. NĂ„gon som vet vad problemet kan vara? TACK đ :(
Mr Keys Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 (redigerat) Hej! Min macbook pro 15' frĂ„n 2011 har ett kryss över batteriloggan och det stĂ„r "no battery available" nĂ€r man trycker pĂ„ den. Mitt batteri Ă€r inkopplat och det lyser grönt, MEN, sĂ„ fort jag drar ut batteriet sĂ„ dör datorn. MĂ€rkte detta idag nĂ€r jag skulle anvĂ€nda datorn, den funkade som vanligt igĂ„rkvĂ€ll och jag stĂ€ngde aldrig av datorn dĂ„ heller. NĂ„gon som vet vad problemet kan vara? TACK đ :( Hmm...jag kanske Ă€r trög, men om du drar ut batteriet sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte sĂ„ konstigt att datorn dör? Eller menar du att du drar ut strömsladden? Redigerat 1 februari 2014 av Mr Keys
Modern Rockstar Postat 1 februari 2014 TrĂ„dstartare Postat 1 februari 2014 Hmm...jag kanske Ă€r trög, men om du drar ut batteriet sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte sĂ„ konstigt att datorn dör? Eller menar du att du drar ut strömsladden? Ja alltsĂ„ den externa appraten som laddar datorns batteri đ Tycker det Ă€r sĂ„ mĂ€rkligt att Ă€ven fast jag har kopplat in den i datorn sĂ„ stĂ„r det att inget batteri Ă€r tillgĂ€ngligt. Det som Ă€r Ă€nnu mĂ€rkligare Ă€r att datorn Ă€ndĂ„ funkar nĂ€r den Ă€r i det lĂ€get men att den dör sĂ„ fort jag pluggar ut den.
MRS8 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 LÄter som att batteriet Àr dött eller ej rÀtt isatt.
Modern Rockstar Postat 1 februari 2014 TrÄdstartare Postat 1 februari 2014 LÄter som att batteriet Àr dött eller ej rÀtt isatt. Men datorn lever sÄ lÀnge strömsladden Àr inkopplad, Àr inte det konstigt om batteriet nu Àr dött?
Mr Keys Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 (redigerat) Ta med datorn till macoteket (eller nÄn som vet nÄgot om MacBooks) eller nÄt och be dom kolla pÄ det. LÄter ju skumt att det skulle intrÀffat över en natt liksom.... Redigerat 1 februari 2014 av Mr Keys
Mr Keys Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 efter lite googlande https://discussions.apple.com/message/17404138#17404138 nÄgot som kallas smc-reset...det finns lÀnkar i trÄden som du kan följa för mer info tror jag
Modern Rockstar Postat 1 februari 2014 TrĂ„dstartare Postat 1 februari 2014 efter lite googlande https://discussions....404138#17404138 nĂ„got som kallas smc-reset...det finns lĂ€nkar i trĂ„den som du kan följa för mer info tror jag Tack, men verkar inte funka i mitt fall đ
engineer Postat 23 februari 2014 Postat 23 februari 2014 Ditt batteri Àr kasst. Byt det pÄ nÀrmsta serviceverkstad. https://locate.apple.com/se/sv/ Du kan ju ocksÄ reklamera datorn dÀr du köpte den om det var mindre Àn tre Är sen. Nu Àr ju visserligen batteri en förbrukningsvara, men om det inte hÄllit sÄ lÀnge som det ska sÄ kan det ju bli sÄ att du fÄr det gratis istÀllet. Kolla dÀr du köpte den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.