Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Min macbook pro 15' frÄn 2011 har ett kryss över batteriloggan och det stÄr "no battery available" nÀr man trycker pÄ den.

Mitt batteri Àr inkopplat och det lyser grönt, MEN, sÄ fort jag drar ut batteriet sÄ dör datorn.

MÀrkte detta idag nÀr jag skulle anvÀnda datorn, den funkade som vanligt igÄrkvÀll och jag stÀngde aldrig av datorn dÄ heller.

NÄgon som vet vad problemet kan vara?

TACK 🙁 :(

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Min macbook pro 15' frÄn 2011 har ett kryss över batteriloggan och det stÄr "no battery available" nÀr man trycker pÄ den.

Mitt batteri Àr inkopplat och det lyser grönt, MEN, sÄ fort jag drar ut batteriet sÄ dör datorn.

MÀrkte detta idag nÀr jag skulle anvÀnda datorn, den funkade som vanligt igÄrkvÀll och jag stÀngde aldrig av datorn dÄ heller.

NÄgon som vet vad problemet kan vara?

TACK 🙁 :(

Hmm...jag kanske Àr trög, men om du drar ut batteriet sÄ Àr det vÀl inte sÄ konstigt att datorn dör?

Eller menar du att du drar ut strömsladden?

Redigerat av Mr Keys
Postat

Hmm...jag kanske Àr trög, men om du drar ut batteriet sÄ Àr det vÀl inte sÄ konstigt att datorn dör?

Eller menar du att du drar ut strömsladden?

Ja alltsĂ„ den externa appraten som laddar datorns batteri 😛 Tycker det Ă€r sĂ„ mĂ€rkligt att Ă€ven fast jag har kopplat in den i datorn sĂ„ stĂ„r det att inget batteri Ă€r tillgĂ€ngligt. Det som Ă€r Ă€nnu mĂ€rkligare Ă€r att datorn Ă€ndĂ„ funkar nĂ€r den Ă€r i det lĂ€get men att den dör sĂ„ fort jag pluggar ut den.

Postat

LÄter som att batteriet Àr dött eller ej rÀtt isatt.

Men datorn lever sÄ lÀnge strömsladden Àr inkopplad, Àr inte det konstigt om batteriet nu Àr dött?

Postat (redigerat)

Ta med datorn till macoteket (eller nÄn som vet nÄgot om MacBooks) eller nÄt och be dom kolla pÄ det. LÄter ju skumt att det skulle intrÀffat över en natt liksom....

Redigerat av Mr Keys
  • 4 veckor senare...
Postat

Ditt batteri Àr kasst. Byt det pÄ nÀrmsta serviceverkstad.

https://locate.apple.com/se/sv/

Du kan ju ocksÄ reklamera datorn dÀr du köpte den om det var mindre Àn tre Är sen. Nu Àr ju visserligen batteri en förbrukningsvara, men om det inte hÄllit sÄ lÀnge som det ska sÄ kan det ju bli sÄ att du fÄr det gratis istÀllet. Kolla dÀr du köpte den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.