Jump to content
Annons

Elekktronikk spring time


Neko

Är våren här?  

18 röster

  1. 1. Är våren här?

    • Ja
      10
    • Nja
      3
    • Nej
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Elekktronikk spring time

* ARTIST/GRUPP: Neko

* GENRE: Blippig synth

* LÅTLÄNGD: 2:58

* KOMPOSITÖR: Neko

* PRODUCENT: Neko

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: ny version

Kunde inte låta bli att låta våren ta tag i mig och blippade in en låt idag. Alla kommentarer är välkomna, speciellt om mixen. skulle vara ytterst roligt om den här låten faktiskt blev något riktigt, nått man kan spela när man sitter ute och solar. 😆

Ny version uppe: Trött i öronen, så tar gärna emot mer feedback på mixen. Är det fortfarande mycket diskant i den?

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Skiiitbra!

Skriver medan jag lyssnar. Nån liten gurka 01:07 och 01:15 i ackorden och melodin.

Det här var det bästa jag hört från dig, tveklöst.

Nån liten variant bara, i melodin eller arret. sen har du det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar! Ska väl in lite mer variation i det hela, är rätt medveten om problemet. Det handlade kanske mest om att jag var lat. Får väl rycka upp mig och fixa till det då. 😆 Tack max3!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är böjd att hålla med om att det här tillhör nog något av det bättre ifrån dig. Satt precis och tänkte att det var länge sedan man hörde något från Neko och fem minuter senare så; slam! Snygga vox.

Våren är faktiskt nästan här. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

ifransson

Tempohöjning? Får väl ta en titt på det, men jag tror mer på max3s variant med mer

variation.

AndyPandy

Enformigheten har vi behandlat så jag tar inte upp den igen (doh). S.p.o.c.k var ju

ett trevligt gäng, inte riktigt målet att låta så ist, men jag tar associationen som en

komplimang!

Dumb Dan

Tackar tackar, vocoder är skoj ibland, i lagom dos. Ska nog sålla lite i den här låten,

plocka bort någonstans. Kul att du gillade det!

Egghuvud

Kände på mig att du ville att jag skulle posta en låt, så jag gjorde en skitfort! 🙂 Nja,

men jag blev så sugen när jag hörde en annan vårdemolåt här. Det kliade i fingrarna

och helt plötsligt var den där. Skoj att höra att det skulle vara något av det bästa av

mig, trots att det bara är lite skiss än så länge. 😱

nkai

Fethajjat, zappet åker ner. Tackar.

Victor Numan

Mjukvaran jag använder är Sequencern Orion platinum och trumsynten µTonic. Allt annat är hårdvara.

Bas kommer från Juno 106, resten från en microkorg, även vocodersången som jag

mycket riktigt har sjungit in själv. 😆

ViktorDenStore

Lite sparsmakat kanske, men jag satt och pillade lite med pads och så till låten, och

det blev så fånigt så jag avstod.

Tack allihop för att ni orkat lyssna och kommentera! Ska sätta mig och slita med

låten imorgon.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Även en robot mår bra av varmare väder helt klart 😉 !

En smula enformigt i längden, skulle må bra av en variation i versen, refrängen sitter som en smäck. Eller gå upp lite grann och smäll in ett stick kanske, för att få lite variation i andra halvan av låten?

Nåväl, bra vårpjopp Neko!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Även en robot mår bra av varmare väder helt klart  😉 !

En smula enformigt i längden, skulle må bra av en variation i versen, refrängen sitter som en smäck. Eller gå upp lite grann och smäll in ett stick kanske, för att få lite variation i andra halvan av låten?

Nåväl, bra vårpjopp Neko!

Tackar tackar.

Enformigheten ska bort, och låten ska fixas till och läggas upp för den som vill höra nästa version.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ju skrapa rutan på bilen i morse så det fick bli ett "nja" på din fråga

om våren. 😆

I mitt tycke en schysst låt, men anser att det bråkas lite om utrymmet i

mitten på ljudbilden. Skulle försöka bredda lite instrument, typ basen

mm för att göra mer plats för vocodern. Skulle nog oxå dra ned lite på vocodern

som är lite vass i jämförelse med resten...allt enligt mitt eget tyckande alltså...

Ha're så bra!

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt lite mänsklig värme i detta annars väldigt elektroniska stycke. Jag tänker då på vocoderdelen. Är inte så lätt att få till romantiska stämningar med enbart elektroniska medel enligt mitt tycke. 😆

Kan också tycka att det är lite mkt diskant (men jag får än en gång skylla på mina lurar)

Link to comment
Dela på andra sajter

android

Tackar och tar emot, ny version uppe.

fad

Ska definitivt se över det där med diskanten. Tackar tackar för comments!

MJInc

Tackar, lyssna i nya mixen och se om det låter bättre nu. 😆

Matthew L

skoj att höra att du gillade det. Romantiskt elektro? ;P

Tackar för era kommentarer. Hoppas den nya versionen svarar in på några av era förväntningar. Kanske kan ägna mixen mer tid, men just nu är öronen trötta och vill vila. Hör inte skillnad på P och L.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inledningsvis lät det kanonbra, men sedan (efter typ 20 sek) tror jag att jag hade

den förra versionen för färskt i minnet för då tyckte jag vocodern lät alldeles för

dov och saknade diskanten! 😆

Tror jag ska ta en lyssning med rena öron i morron på jobbet. Tycker nog

fortfarande att det borde till nått med t ex basen. Lite mer tryck, reverb eller

nån stereoeffekt....nånting...jag skulle nog leka en hel del med delayeffekter för

att bredda ut ljuden...som det är nu gillar jag bäst trumdrivet som

jag förstod det var det eminenta microtonic som stod bakom.

Är det meningen att det utflippade ljudeffekterna vid ca 2:25 ska föreställa

vårfåglarna som kvittrar morronglatt?? 😎

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu har tonicen fått sällskap av lite trumsamples. Och det där flippade blippandet är från min egna lilla kreation knork+.

Tack för mixkommentarerna. Ska lyssna själv på det med färska öron imorgon. Svårt at t laborera med stereobredd när det inte är så mycket som låter. Jag vill inte gröta ihop det mer heller med för mycket effekter. Svår balansgång.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Tycker att första versionen hade något som saknas i tvåan, och som tillochmed piskar omkull den andra.

Så min röst går på Elekktronikk spring time version 1. För ett mer spännande arrangemang, tror jag det är.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där nya "kvittret" gör ju inte direkt att det påminner mindre om SPOCK... 😆

Jag lyssnade lite för okoncentrerat för att ha mer att säga, och nu är det verkligen dags för lunch, så jag återkommer nog lite senare... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ... jag tycker att det låter lite tunt och trist ... mer som något som hamnade sist på the lost tapes ... typ ... Och det är fortfarande väldigt enformigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

bättre set än aldrig Neko. :rolleyes:

jag känner inte att jag kan tillföra något nytt här men det låter jättebra,

jag gillar verkligen bas-ljudet och trumvirveln på 2.07 fick mig verkligen att le stort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...