Jump to content
Annons

2 monospår till stereo [Löst]


rammega

Recommended Posts

Annons

Kanske inte rätt ( jag är novis)... Men jag gör så här:

1-Men jag gör så att jag ställer mig på mono spåret jag vill göra till stereo.

2-Sen högerklickar jag på spåret och gör något i still med "duplicate track".

3-Sen fasvänder jag det nya spåret. F

inns en symbol som ett O med ett sträck på .Annars kan man gå på EDIT/AUDIO ( eller liknande ) uppe i menyn och välja Phase Invert.

4-Sen panorerar jag "nya" kanalen till vänster och andra "orginalspåret" till höger.

5-Ibland tidsförkjuter jag även med par ms spåren så de inte ligger exakt på varandra.

Om det är rätt eller inte kan någon annan tala om. Jag tror inte det, då L och R kanske vill "käka upp varandra" då de är fasvridna.

Annars finns par efekter, som Stereo delay m.m som gör lite bling bling av ljudet. Då skickar jag mitt audio spår med SEND till en FX som har någon stereo efekt och sen denna FX till Stereo out.

Redigerat av Superfly
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig behövt att slå ihop 2 monospår till ett stereo. men hur gör man. Har läst manualen men den hittar man ju ingeting i om man inte vet hur man gör 😮

En uppenbar variant är ju att panorera respektive spår hårt L och R. Och sedan göra en audioexport. Det funkar garanterat men det kanske finns ngt enklare. Beroende på hur du spelat in måste spåren iofs inte ligga hårt L och R utan lite mer halvt mot mitten om man så önskar.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...