Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Någon som kan svara på om et Digidesign digi001 fungerar på en G5 med Logic Express?

Har någon den konfigurationen?

I så fall er det något jag behöver tänka på?

Annons
Posted (edited)

Kan inte tänka mig varför det inte skulle fungera, men det har aolsson säkert svar på.

Men varför, varför logic express när du kan åka PT ? 😉

Edit -> Eller trombonisten för den delen. 😉

Edited by brojd
Posted

Jag kör bara PC, så egentligen vet jag inte. Men är det inte så att 001-an inte fungerar ihop med G5? Jag tror att man bytte från 5V på bussen till 3,5V. Det betyder att kortet som tillhör 001 inte ens går att sätta in i G5-an. Om man inte använder otillbörligt våld.

Nå, vad vet jag?

Posted

Känner igen resonemanget G5 + Digi00x (tror det var 2 iofs) = värdelöst.

Var det inte på kulturama dom fick byta till MOTU för det aldrig blev ordning på synken? LAVRELL!?!?! Det borde du ha koll på.

Posted

Det stämmer bra det VacCum 😉 fan vilket minne du har.

DiGi 002 är riktigt uselt med G5 iaf, synkade helt fel och kortet gick offline hela tiden (och då menar jag verkligen HELA tiden)

Men med 001:an så vet jag inte säkert. Men jag hade garanterat inte köpt ett sånt med tanke på problemen jag haft med 002:an.

/Micke

Posted

Jag använder Garageband før att snabbt dra ihop låtar (där blir du inte frestad att dra i så många rattar och testa pluggar mm)

Sen lyfter jag det enkelt in i Logic och jobbar vidare med låten.

Det låter kanske inte klokt men jag blir alltid distraherad av alla möjligheter som finns i dom större programmen.

Jag jobbar nu på en PowerBook men får en spillrans 2x2GHz G5a nesta vecka 😄 och så får jag låna digi001 kortet. Jag har ett vagt minne av att jag har läst någonstans att pci platserna i G5an är speciella.

En annan lyxfråga: Kan någon säga hur långt 1Gb Ram räcker när man jobbar i Logic Exp.

/C

Posted

PCI-kortet tillhörande Digi001 passar inte i G5:ans slottar, så tyvärr kan man inte använda dem tillsammans.