Jump to content
Annons

Beautiful


Recommended Posts

LÅT: Beautiful (nyinspelning)

ART: Claesson

MEDIA: MP3 - 4,19MB

PROD: Short Studio, Claesson

KOM:

Jag gjorde ett nytt tappert försök att spela in en gammal låt. Och kommer förmodligen få göra ett nytt tappert försök längre fram.

Men jag ville lägga in den här för att få den sönder massakerad av kommentarer. Så ett eller två inlägg, är oförlåtligt.. Bomba mig med mess.. ok..

Ha de gött. Ni får en bonus låt också för jag är så snäll..

puss & kram

Beautiful

vårkänslor??? noooot

My Kind Of Focus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

monday morning and i took a train downtown

the hang.. there was nothing more to see

I sat on a bench and waited for awhile

then the heavens.. sky..

Jag har svårt att höra hela texten. Sen tycker jag att du skulle masha om låten, göra mindre gitarrstrum och mer text, så blir det ännu intressantare att lyssna på.

Bitvis låter det fint, skall fortsätta lyssna på dina saker.

Får lite vibbar av Hayden - Bullet när jag hör det här. Lyssna på den om du inte hört den innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die lied-länken fungiert nicht...

De e lite lurt ibland.. Blir det för mycket trafik på geocities där länken ligger.. Så lägger dom ner den ett tag. Försök lite senare bara.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

monday morning and i took a train downtown

the hang.. there was nothing more to see

I sat on a bench and waited for awhile

then the heavens.. sky..

Monday morning and i took a trip downtown

The heaven were blue and there was nothing else to see.

I sat on a bench and waited for awhile

Then the heaven turned black and opened up the sky.

🙂

Jag ska vara helt ärlig jag spenderar inte mycket tid på mina texter. Det beror nog mest på att jag är så j-vla dålig helt enkelt. Jag skriver typ i koder och vrider och vänder så att det är ett under ibland om man kan lista ut vad hela skiten handlar om.

Men jag blir bättre och bättre i alla fall, och håller med om att texten är ganska viktig.

Jag ska göra ett nytt försök med låten, ska försöka att få tag på en stålsträngad. Då jag tycker att min nylonsträngade gura betér sig ganska underligt ibland, och det blir svårt att få den låta med cubase.

Hayden va grymt bra. Tack för tipset.

ÄR DET INGA MER SOM SKRIVER. KÄNNS RÄTT MENINGSLÖST OCH LÄGGA IN LÅTAR HÄR NÄR MAN INTE FÅR NÅGON RESPONS. SLUTA FEGA NU. TYCKER NI DEN SUGER SÅ SKRIV DET. DET ÄR DEN NEGATIVA KRITIKEN JAG ÄR UTE EFTER.

TACK!!

Link to comment
Dela på andra sajter

ÄR DET INGA MER SOM SKRIVER. KÄNNS RÄTT MENINGSLÖST OCH LÄGGA IN LÅTAR HÄR NÄR MAN INTE FÅR NÅGON RESPONS. SLUTA FEGA NU. TYCKER NI DEN SUGER SÅ SKRIV DET. DET ÄR DEN NEGATIVA KRITIKEN JAG ÄR UTE EFTER.

TACK!!

Det kan bero på att man möts av ett trevligt "This page is not available." varje gång man klickar på din länk.

ygeo.gif, dö!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska se om jag kan lägga dom nån annanstans..

Har inte tid just nu..men senare ikväll kanske..

förlåt... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är flummigt skön. Men inspelningen är inte speciellt bra måste jag säga. Rösten ligger för långt borta och saknar helt värme. Mycket brus hörs på inspelningen, lite osynkat ibland på gitarrspelet. Men den är helt klart värd att jobba vidare på.

The Mr... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

ÄR DET INGA MER SOM SKRIVER. KÄNNS RÄTT MENINGSLÖST OCH LÄGGA IN LÅTAR HÄR NÄR MAN INTE FÅR NÅGON RESPONS. SLUTA FEGA NU. TYCKER NI DEN SUGER SÅ SKRIV DET. DET ÄR DEN NEGATIVA KRITIKEN JAG ÄR UTE EFTER.

TACK!!

Det kan bero på att man möts av ett trevligt "This page is not available." varje gång man klickar på din länk.

ygeo.gif, dö!

Om man väljer spara som så funkar det utmärkt! dööööööh! 😎😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår din frustration ang utebliven respons. Orsaken till det kan ju vara många:

Död länk, musik i en genre man som lyssnare inte behärskar eller har en aning om, dessutom är antalet nya låtar på forumet stort och det finns inte en chans att hinna lyssna igenom allt. Chanserna ökar nog om man själv föregår med gott exempel och responderar på andras alster...

Nå, din låt börjar snyggt, lite meditativt men introt är alldeles för långt även om vändningen vid 00:54 är tjusig. Rösten ligger för lågt i mixen i förhållande till din strumming-gitarr som också överröstar den annars fina plock-gitarren (vad det nu kan heta på svenska?). Gillar inte heller reverbet på rösten, låter som du står fem meter från micken. Melodin är inte ssk omedelbar men konstrasterar rätt snyggt mot ackorden. Låtidén inbjuder till baskomp och varför inte congas?

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Jag är klar med mina ändringar. Jag har tagit åt mig mycket av vad ni har sagt..och hoppas det låter bättre nu. Vilket jag tycker själv. Jag lägger in låten på en ny tråd. så ni kan väl surfa dit och slänga in en komentar..

chao.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...