Jump to content
Annons

Billigt USB-keyboard


darrspak

Recommended Posts

Annons

Jag antar det är en MIDI-klaviatur du är ute efter, eller är det en riktig keyboard som du vill koppla in till datorn?

Ifall det är det förstnämnda tror jag en Korg Microkey 37 passar bra för dig, om du vill hålla dig på så lågt pris som möjligt. Om du bara vill använda klaviaturen till lite smått klinkande räcker ju en sådan. En annan variant vore Novation LaunchKey 49, som är ett snäpp dyrare (ca 1500kr). Men denna får du 49 tangenter, alltså 4 oktaver, vilket ger mer frihet. Jag personligen skulle hellre kört på en med 49 tangenter än 37, eftersom man i stort sett alltid klarar sig på 4 oktaver när man spelar melodislingor. Däremot kan det då och då bli lite knivigt med 37 (i alla fall för mig personligen). Novation ger dig även 50 reglage, varav 16 är drumpads. För musikskrivande i MIDI-format är det ju grymt bra med ett par drumpads enligt mig. 🙂

Här har du mer info om Novation LaunchKey 49: http://www.emusic.se/product/21920/Novation-LaunchKey-49

Jag själv använder mig av en 61 tangenterad CME klaviatur, vilken jag är väldigt nöjd med. Fick den för 3000kr i min lokala butik eftersom det var den sista i butiken och dom ville bli av med den (orginalpris var 6000kr). Jag hade först tänkt beställa från nätet men är självklart väldigt glad att jag inte gjorde det eftersom jag fick detta erbjudandet. Ifall du har någon bra lokalbutik tycker jag du bör gå och snacka lite med dem och se vad dem kan erbjuda. Du kan ju till och med prova lite olika klaviaturer i butiken för att se vad som känns bäst och sedan beställa det på nätet.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...