Jump to content
Annons

Auto-Tune 7 dyker in upp i Logic Pro X


ErikEmanon

Recommended Posts

Hello!

Osäker på om denna tråd ska placeras under Effekter eller Logic då jag inte vet om det är pluggen eller L som krånglar. Är ny Macanvändare som precis skaffat Logic Pro X. Sitter och installerar mina pluggar men har problem med Auto-Tune 7 som inte dyker upp i Logic. Pluggen är reggad på min iLok och den senaste 64-bitsversionen är installerad i både VST och AU - detta för att jag också kör Cubase där pluggen dyker upp och fungerar utan problem.

Vad tror ni det kan vara som spökar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör du logic X är det viktigt att alla pluggar är gjorda för 64-bitar.. Annars funkar det inte. Du måste antagligen uppdatera AutoTune till en 64-bitars version!

EDIT: Här uppraderar du! http://www.antarestech.com/upgrades/

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hello!

Osäker på om denna tråd ska placeras under Effekter eller Logic då jag inte vet om det är pluggen eller L som krånglar. Är ny Macanvändare som precis skaffat Logic Pro X. Sitter och installerar mina pluggar men har problem med Auto-Tune 7 som inte dyker upp i Logic. Pluggen är reggad på min iLok och den senaste 64-bitsversionen är installerad i både VST och AU - detta för att jag också kör Cubase där pluggen dyker upp och fungerar utan problem.

Vad tror ni det kan vara som spökar?

Gå in och kolla Preferences -> Audio Unit Manager om rutan "use" är ibockad på den aktuella pluggen, har själv fått aktivera någon av mina där manuellt för att få upp dom i programmet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...