Maus (oregistrerad) Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Hallå! Vad är det för synth i denna låt? även pianot SocialFrihet.se – Existenz - Instrumental YouTube Version 0:40 piano, och 1:00 Känns som att den är rätt original, har hört den i flera låtar. Så jag tänkte om någon vet nån liknande i Nexus eller Sylenth1? /Deax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 (redigerat) Låter som vilken house synth som helst, inte originellt. Borde gå göra i Sylenth1, kan man tycka. Redigerat 2 oktober 2013 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LaBrea Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Nexus, preseten heter Dancepiano 2k7. Resten kan du få fram i Sylenth - valfri presetbank som heter någonting med "House" 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maus (oregistrerad) Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 (redigerat) Nexus, preseten heter Dancepiano 2k7. Resten kan du få fram i Sylenth - valfri presetbank som heter någonting med "House" 😉 Okej tackar! Dancepiano lät bra och det kommer jag använda. Men jag har svårt att hitta presetsbank som heter house eller progressive house, vet du någonstans där jag kan hitta sånna? 🙂 Redigerat 3 oktober 2013 av Maus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LaBrea Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 http://www.loopmasters.com/product/details/1152/ Detta är det första som kom upp. Men, googla. Det finns både gratis, köpe och "gratis" såklart. Hur mycket som helst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.