Guest Maus Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 Hallå! Vad är det för synth i denna låt? även pianot SocialFrihet.se – Existenz - Instrumental YouTube Version 0:40 piano, och 1:00 Känns som att den är rätt original, har hört den i flera låtar. Så jag tänkte om någon vet nån liknande i Nexus eller Sylenth1? /Deax
hellfog Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 (edited) Låter som vilken house synth som helst, inte originellt. Borde gå göra i Sylenth1, kan man tycka. Edited October 2, 2013 by hellfog
LaBrea Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Nexus, preseten heter Dancepiano 2k7. Resten kan du få fram i Sylenth - valfri presetbank som heter någonting med "House" 😉
Guest Maus Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 (edited) Nexus, preseten heter Dancepiano 2k7. Resten kan du få fram i Sylenth - valfri presetbank som heter någonting med "House" 😉 Okej tackar! Dancepiano lät bra och det kommer jag använda. Men jag har svårt att hitta presetsbank som heter house eller progressive house, vet du någonstans där jag kan hitta sånna? 🙂 Edited October 3, 2013 by Maus
LaBrea Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 http://www.loopmasters.com/product/details/1152/ Detta är det första som kom upp. Men, googla. Det finns både gratis, köpe och "gratis" såklart. Hur mycket som helst!
Recommended Posts