Jump to content
Annons

Vilken app?


robinmolin86

Recommended Posts

Hej!

Vilken app kan du rekommendera att jag använder på min ipad 3 för demoinspelning?

Jag vill kunna öppna ljudfiler från email som min kollega skickar till mig; öppna dem, lägga pålägg på dem från micken på paddan och maila tillbaka filen med de pålägg jag gjort..

Finns någon app till Ipad som klarar detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Music studio 2 är bra, men effekterna är gemensamma för alla kanalerna (om jag inte minns fel). Jag använder gärna appen, men som inspelare tycker jag Auria är bättre. Mer effekter/pluggar. MS2 känns mer som en Garage Band-variant där styrkan är inbyggda instrument. GB låter bättre i mina öron.

Multitrack daw är också en inspelningsstudio som är bra.

Jag använder gärna alla ovanstående, men exporterar till Auria för mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att garageband fungerar bra då du kan importera dina projekt till logic efteråt. Använd inte FL studios app för den är bara dyr och väldigt dålig till inspelning av ljud. Synd att programet Audacity inte finns på ipad. Skulle ju passat perfekt till dina begov.

MVH Beatarce!

Klicka för att lyssna på min musik 🙂 ----> Beatarce

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik DP: du sa att Music Studio är mer som garageband med inbyggda instrument etc.. Det har jag inget behov av.

Det jag behöver är möjlighet att importera/exportera ljudfiler så smidigt som möjligt och göra pålägg på dem med micken i min ipad. Och kanske köpa en usb-mick i förängningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Multitrack funkar även på Iphone. (Ipod Touch 2G funkar oxå, men utan effekter.)

Visserligen får du "bara" 8 kanaler för 75 spänn, men du kan spela in fler om du delete:ar tagningarna. Sedan kan du importera de kastade tagningarna från "papperskorgen". Så i praktiken finns ingen anledning till 24-spårsvarianten om man inte ska göra stora projekt med många instrument.

Auria är dock lite smidigare då man kan förstora vågformerna.

Auria har en LE-variant som är billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom de redan nämnda, Cubase gör en ipad app som heter cubasis. Använt den en del, funkar bra men gör nog mer än det du pratar om. Finns enklare billigare varianter. För att föra över filer till cubasis så finns det ett webgränsnitt. Går också via iTunes tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt båda apparna, i dagsläget så skulle jag rekommendera dig att ta Auria.

Den är mycket dyrare ja, men en bättre app kan du inte hitta. Även om du i dagsläget inte kommer att använda den kanske fullt ut så har ändå möjligheter.

Det är klart den mest kraftfulla och mångsidiga app man kan idag använda på ios.

Cubasis är också bra, men den har mycket mer begränsningar när det gäller pluggar. Så när det gäller dom prissummorna så är Auria bättre.

Som sagt vad i det stora hela är det mycket pengar, men du får också väldigt mycket för dom. Jag själv använder Pro Tools 10 på min dator och Auria i min Ipad. Flyttar projekt mellan dom beroende på vad jag skall göra och det fungerar helt perfekt.

//Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...