Jump to content
Annons

Tankar om John Mayers nya platta


Samuel Holmgren

Recommended Posts

Var hÀlsad Àrade musikbrukare.

Jag har lyssnat igenom John Mayers splitternya album Paradise Valley och vill höra rent allmÀnt vad ni andra hÀr tycker om den.

Personligen tycker jag att Born and Raised inte var nÄgot vidare, Battle Studies Àr det bÀsta han slÀppt, och Àr inte sÀrskilt förtjust i detta nya album heller, dÀremot tycker jag att covern "Call me the breeze" och "Dear Marie" pÄ det nya albumet Àr superb!

Det Àr min personliga Äsikt, lÄt mig höra eran!

(SÄg ingen annan diskussion om albumet sÄ startade det nu)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Kul trĂ„d! 🙂

Sitter Ă„ lyssnar pĂ„ det nya albumet nu, har haft det pĂ„ repeat i nĂ„gra dagar! 😄

Enligt mig sÄ Àr det en av de bÀsta albumen som han har slÀppt. Jag Àlskar verkligen albumen innan med, speciellt Battle studies.

Men jag tycker att han har mognat som person och dĂ„ har Ă€ven musiken mognat/förĂ€ndras med honom! 🙂

Jag diggar verkligen samarbetet med katy perry, synd att det tog slut mellan dem 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kul trĂ„d! 🙂

Sitter Ă„ lyssnar pĂ„ det nya albumet nu, har haft det pĂ„ repeat i nĂ„gra dagar! 😄

Enligt mig sÄ Àr det en av de bÀsta albumen som han har slÀppt. Jag Àlskar verkligen albumen innan med, speciellt Battle studies.

Men jag tycker att han har mognat som person och dĂ„ har Ă€ven musiken mognat/förĂ€ndras med honom! 🙂

Jag diggar verkligen samarbetet med katy perry, synd att det tog slut mellan dem 🙁

Jo jag har flera vĂ€nner som delar din Ă„sikt om hans sound, det började med Born and Raised och nu med detta nya album hör man tydligt att han fortsĂ€tter med det 🙂 Personligen Ă€lskade jag Battle Studies, alla lĂ„ter pĂ„ det albumet betyder extra mycket för mig, de Ă€r sĂ„ bra och alla blev direkt favoriter, tyvĂ€rr sĂ„ finner jag bara ett fĂ„tal lĂ„tar av de nyare som jag fastnar för sĂ„ jag tycker som sagt tvĂ€rtom, mer Battle Studies sound!🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Speciellt Wildfire och lÄten med Katy Perry gillar jag. Sen mÄste jag sÀga att Continuum Àr hans bÀsta skiva i mitt tycke och jag saknar den musiken! Jag hÄller med till fullo att hans musik har mognat och likasÄ han, men jag gillade gris-Olas musik bÀttre!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lyssnar pÄ den just nu och har kommit till Katy Perry-lÄten.

Fantastiskt trÄkigt album.....Kan funka att ha som bakgrundsmusik nÀr man egentligen inte lyssnar, men i övrigt inte mycket att hurra för enligt mig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kul att fÄ höra andras Äsikter!

Hans gitarrljud har Àven jag Äsikter pÄ, han kan bli för sugen pÄ en massa olika effekter och ibland göra ljudet en aning överdrivet, dÀremot sÄ tycker jag att han lirar kanonbra pÄ kompgitarr med sina smÄ rÀckor i bakgrunden, som pÄ Who you love med Perry dÀr han bidrog i mitt tycke med ett fantastiskt bra lirande!

Kommentaren som nĂ€mnde bakgrundsmusik kan jag bekrĂ€fta, jag spelar Mayer ofta dĂ„ det serveras middag 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker han Ă€r helt klart bĂ€st nĂ€r han drar igĂ„ng en redig blues. 🙂

Kan vÀl i och för sig vara för att det Àr "min" musik.........

Han Ă€r grym med sitt blueslir, men det förekommer mest live vad jag vet pĂ„ youtube, bland annat nĂ€r han kör duo med BB king o sĂ„, men inte i samma mĂ„n pĂ„ studioalbum? Mer sĂ„nt enligt dig?🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...