Jump to content
Annons

Dennis - Shake


Bra?  

12 röster

  1. 1. Bra?

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Shake

ARTIST/GRUPP: Dennis

GENRE: Disco

LÅTLÄNGD: 6.03

KOMPOSITÖR: Dennis

PRODUCENT: Dennis

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.3 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Borttagen. Tack alla som lyssnat

Ni är väl förmodligen trötta på mig nu, men för den som orkar lyssna på lite tjatig disco och ge lite feedback på vad som helst...

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kom på mig själv med att foten automatisk började stampa takten.. Come on katten , det svänger ju.

Syntbasen skulle jag personligen gjort lite mjukare, kicken är tillräckligt utstickande och hård för att ge ett omisskännligt eget sound...

Är det du som sjunger?

Det här gillade jag.. en 4:a åstadkommer jag åt dig... men du får en 5:a om du mjukar upp syntbasen ett uns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack Demoniqus, tycker nog själv att basen är lite väl hård, skall fixas 😆

De är ett par tjejkompisar från Skövde som sjunger 😉

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Demoniqus, tycker nog själv att basen är lite väl hård, skall fixas 😄

De är ett par tjejkompisar från Skövde som sjunger 😄

Har du tjejkompisar?... vilket lyckost 🙂 Ja de är ju bra att ha 'har jag hört'

Får man höra låten med mjuk bas när du fixat? och har du gjort denna låten med Cubase/Reason...

Vilken fördelning mellan dem

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tack Demoniqus, tycker nog själv att basen är lite väl hård, skall fixas 😄

De är ett par tjejkompisar från Skövde som sjunger 🙂

Har du tjejkompisar?... vilket lyckost 😄 Ja de är ju bra att ha 'har jag hört'

Får man höra låten med mjuk bas när du fixat? och har du gjort denna låten med Cubase/Reason...

Vilken fördelning mellan dem

Jag har softat den lite (ny version ligger uppe) men jag kanske eventuellt byter ut basljudet...eller inte vi får se.

Låten är gjord i Reason enbart

Klart du skall skaffa dig tjejkompisar Demonen 🙂

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Den här var bra, Dennis!

Tycker det bitvis är bland det bättre jag hört från dig. Och partiet vid 2:40 var helhärligt.

Men kan du inte lägga liiiite snällare kick? Den här vill slå mig i tinningarna som ett basebollträ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här var bra, Dennis!

Tycker det bitvis är bland det bättre jag hört från dig. Och partiet vid 2:40 var helhärligt.

Men kan du inte lägga liiiite snällare kick? Den här vill slå mig i tinningarna som ett basebollträ.

Tack Max, det var roligt att höra 🙂

De är klart att jag kan lägga lite snällare kick, eftersom du frågar så snällt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
De är klart att jag kan lägga lite snällare kick, eftersom du frågar så snällt 😉

*fladdrar med ögonfransarna*

och när du ändå är där, kan du inte ta och lägga in ett flamencobreak vid 03:20? pretty pleeeease? *blink blink*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inget om den här musikstilen, helt enkelt för att jag aldrig lyssnar på den. Men vill ända passa på att säga det låter bra i mina öron. Be mig inte specificera för det kan jag inte, men det låter sjysst helt enkelt. Snyggt, coolt och bra jobbat! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

VirtualJB (oregistrerad)

Det här är precis hur en discolåt ska låta! Jag diggar partiet efter ca 4:00. Snälla, låt kicken vara! Det är precis som det ska vara. Låt den slå in tinningarna på alla som lysnsar på den. Det är väl meningen? Jävligt najsiga girls du har fått tag i! 🙂

En liten invändning bara: Testa med att låta fiolerna hänga med ända till 5:47. Eller i alla fall över 5:31 när låten går in i outrot.

Ett tips bara! 😄

Har'e gött alla musikskapare där ute! 😉

PS. Reason är bäst - No doubt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra låt. Men kanske försöka baka ihop ljudet lite bättre?

Hur ska jag förklara.. Jag tycker nästan det känns som att trummorna spelas upp i en stereo, och resten av låten i en annan.. Det känns liksom lite separerarat, fattas en genomgående värme, och kanske lite djup i basen när låten drar igång för att få det där svänget som gör att man inte kan sitta still.

Nu tyckte jag det kändes lite som att sitta och skita, och man vet att det kommer bli jävligt skönt, men man sitter där och krystar och det släpper liksom aldrig helt.

Jösses vilken jävla metafor. Ja, ja. Missförstå mig inte nu. Låten är grymt bra, men med några småjusteringar kunde den bli perfekt.

Kanske lite reverb på trummorna? Lite bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack alla för era synpunkter skall kolla över dem, roligt att den svänger också 🙂

Jag är tacksam för att ingen ville ha tonartshöjning till sista refrängen iaf 😉

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är tacksam för att ingen ville ha tonartshöjning till sista refrängen iaf 🙂

Jo en sak till... hur vore det med en tonartshöjning på slutet?

Jag tycker också kicken ska vara som den är..det är ju ett signum som gör att låten skiljer sig rejält från en 'vanlig' produktion...

Men Maxmaxmaxime försöker tydligen linda dig kring hela handen... så snart får vi kanske höra en Christer sjögren i falsetto också 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter ju bra!

Gillar stråksamplingarna, vartifrån är dom?

Eftersom jag inte är såinsatt i musikstilen egentligen så får du ju ta det jag säger med en nypa salt, men det jag saknar är tryck i de lägsta frevenserna.

Nån lite subigare kick för att feta till den ganska snärtiga kicken som du har nu?

Good work 😉

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Men Maxmaxmaxime försöker tydligen linda dig kring hela handen... så snart får vi kanske höra en Christer sjögren i falsetto också 😉

Se på mitt flygvärdinne-leende och försök säga emot.. 🙂

Men lite mindre attack och längre relase på kicken, kanske en smula djupare också - som någon sa, skulle få mig att uppskatta det här än mer.

Kul att du hittat en stil du trivs med. Man hör ju direkt att det är Dennis bakom ljuden.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Hur ska ni ha de nu med kicken? 😉

lyssna på rockerserna och takamine-smilet, vi har koll på det här med kick..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Maxmaxmaxime försöker tydligen linda dig kring hela handen... så snart får vi kanske höra en Christer sjögren i falsetto också  😉

Se på mitt flygvärdinne-leende och försök säga emot.. 🙂

Max är ju även ett smeknamn för Maxine 😉 Och eftersom man aldrig kan vara säker på vem som döljer sig bakom nicken, så måste man ligga bra till (när man är singel)

Visst Max, vill du ha flamenco så ska du få de...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter 1976 alltså !

Jag ger dig 5 points.

Skitabra 70-talsstämmning.

Helt grymt bra även om jag inte lyssnar på denna sortens musik. Grym kör från Skövde oxxo. (Skövde rules)

Grattis Reason - denna har hitfactor ! Skicka den hit och dit och överallt... ge framförallt inte upp den...

Cheers

Bonamici 😲

Bonamici Home: http://www.soundclick.com/bonamici

Link to comment
Dela på andra sajter

du verkar vara inne en period där du gillar kort decay på trummor.

gör man det bra så blir det väldigt snyggt.

du har lyckats med det, sidechainingen sköter pumpet.

det va något rymd-aktigt ljud mitt i låten någonstans som jag inte tyckte passa in... nu kan jag inte hitta det igen...

snyggt jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

du verkar vara inne en period där du gillar kort decay på trummor.

gör man det bra så blir det väldigt snyggt.

du har lyckats med det, sidechainingen sköter pumpet.

det va något rymd-aktigt ljud mitt i låten någonstans som jag inte tyckte passa in... nu kan jag inte hitta det igen...

snyggt jobbat

Tack dedacia

Om du inte hittar de rymd-aktiga ljudet igen så lovar jag att jag skall fråga Mr Spock om råd 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...