Jump to content
Annons

Ian

Recommended Posts

Hej!

Jag har några projekt från ett band jag skulle vilja mixa klart.

Problemet är att när jag öppnar projekten så hakar Cubase upp sig vid Loading Mixer, "Cubase svarar inte"

I projekten har jag frezat många spår för att spara på processorkraften vilket jag tror har fått projekten att bugga men jag vet inte säkert.

Jag har bytt dator sedan jag spelade in projekten.

På min gamla dator kunde jag öppna projekten utan problem men tyvärr har jag inte kvar den datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

prövat starta om programmet/datorn?

Går det att öppna andra filer utan problem? Annars kanske en ominstallation av Cubase är på sin plats?

Ska hjälpa till och fundera lite! ifall du lyckas lösa det, skrev gärna vad som var fel, så andra kan ta del av de 🙂

/Jonatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det har varit så sedan jag installerade Cubase på denna datorn.

Vissa projekt från min gamla dator där jag har mycket pluggar och frysta spår kan jag inte öppna annars fungerar allt som det ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Var med om detsamma med ny dator och 6.5 Några lyckades jag öppna upp igen efter en ominstallation och vissa ville bara inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag brukar flytta projekt mellan olika datorer och det som händer för mig med dom frysta kanalerna är att dom blir... Uppfrysta (säger man så? =). Jaja, i vilket fall tror jag inte det har med det att göra utan jag tror snarare det handlar om pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det fryser när mixern laddas kan tyda på att du har en plugg i projektet som inte är kompatibel eller om du installerat en 64-bitars version av Cubase i Windows 64-bit kan det bero på att bryggan ballar ur om 32-bitars pluggen är dåligt skriven.

Det kan också beror på att du fått ett adresserings-relaterat fel när projektet var aktivt som sedan sparades in i projektet när Cubase stängdes ned. Ofta i det läget brukar det före ett sådant scenario dyka upp ett " Det har inträffat ett fel.. Cubase måste avslutas" i vissa fall går det dock att fortsätta använda Cubase som inget hänt.. men i de flesta fall blir projektet korrupt och craschar vid varje återstart.

Men utan att veta något om din dator före och efter problemet, vilka drivrutiner du installerat för ljudkort och övrig hårdvara i datorn, version på Windows, Windows specifika uppdateringar, hur mycket RAM-minne du har, version på Cubase, version på Syncrosoft-nyckelns mjukvara m.m så blir det svårt att svara på vad det kan vara för fel.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att det är någon plugg som spökar.

Jag hade exakt samma problem, och då gjorde jag som så att jag tog bort alla pluggar och la till dom igen en efter en tills Cubase frös igen. Och då visste jag vilken plugg som orsakade problemet.

Inget roligt eller snabbt sätt. Men dock ett fungerande

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Le Poulin (Gitarrplugg/impulser) var problemet! Lär bli smådrygt att ställa om och mixa gitarrer på nytt men sjukt gött att kunna få upp projekten igen.

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...