DenkoXL (oregistrerad) Postat 18 maj 2013 Postat 18 maj 2013 (redigerat) Hoppas ni förstår frågan mina vänner, men ska beskriva exakt vad jag menar. Jag sitter på ett par Kurzweil KS-40A, http://www.jam.se/st...494/?q=Kurzweil, och detta är mina första studiomonitorer. Alltid kört stereoanläggning innan. Jag har haft dessa ett tag men inte tänkt på det förens nu: På baksidan av dessa kan jag vrida hur mycket bas jag vill ha, hur mycket ska jag vrida för att få ett troväridgt resultat när jag håller på jobbar med musik? MVH Redigerat 18 maj 2013 av DenkoXL
Soundprocessingstudio Postat 18 maj 2013 Postat 18 maj 2013 Det finns andra som kan det där bättre än jag men jag skulle säga om dina mixar brukar innehålla för mycket bas så öka basen annars låt den vara. själv kan jag boosta bas mellan och diskant på mina men jag har aldrig rört de.
whaatswe Postat 18 maj 2013 Postat 18 maj 2013 Jag är inte heller så insatt, men ett tips kan juh va att ta nån av dina produktioner och lyssna på dom från nån annan ljudkälla, typ hörlurar eller nån stero eller liknande. Och då lyssna ifall du tycker basnivån är bra och sen antingen höjja eller sänka. Sen tror jag inte direkt det finns nått rätt svar utan det beror väll på hur rummet ser ut och så, sen "lär" man ju sig känna sina monitorer efterhand.
Ekstasis Postat 18 maj 2013 Postat 18 maj 2013 (redigerat) höjjer du bassen offrar då också klarhet i det andra registren, då basen är väldigt dominant.. Jag personligen hade nog haft klockan 12 på allt.. men man hör ju själv vad som behövs... om dom är extrema basiga redan eller om det fattas diskant. Men har du allt på klockan 12 så kan man ju förvänta sig att ljudet är så "flat" som möjligt vilket man vill uppnå med studio monitorer då det är deras primära syfte. Edit: Kan man ens kalla dessa studio monitorer ? det tvivlar jag på..dom verkar ju inte direkt marknadsföras som det heller.. Redigerat 18 maj 2013 av Ekstasis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.