Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Och tycker att ljudet blev sämre än när jag hade tyg kuddar, stämmer det eller är det jag som är nojig ?

Kuddarna var inte tillverkade för mina hörlurar utan till Beyerdynamic DT-880 & 770M. Dessa http://www.thomann.d...muschelsatz.htm

Men dom passar min modell i storlek iaf. Nu undrar jag varför dom inte låter profesionella längre ? Eller är det för att jag lyssnat i audio-technica ATH M50 och är van vid dessa ? Hur som helst så låter dom grummliga och inte de klara ljudet som för ett tag sen. Kan kuddarna påverka ljudkvaliten i lurarna ? Låter det mer instängt nu bara för att läder kuddarna är slutande ? Och tygkuddarna släppte igenom mer luft eller ljud eller hur man nu sejer ?

Redigerat av punchline82
Annons
Postat (redigerat)

Kuddarna är absolut inblandade i hur det låter, så det är inte du som är nojig... 😉

Okej kan man göra nåt åt det eller måste jag byta tillbaka till de andra kuddarna ?

Edit: Ja, det blev stor skilnad nu när jag bytte tillbaka. Fan ! Ville ju ha läder ju. Finns det inget man kan göra ?

Redigerat av punchline82
Postat

Okej kan man göra nåt åt det eller måste jag byta tillbaka till de andra kuddarna ?

Edit: Ja, det blev stor skilnad nu när jag bytte tillbaka. Fan ! Ville ju ha läder ju. Finns det inget man kan göra ?

Nej - eftersom kuddarna har del i ljudbildningen, så kommer ljudet att ändras om du använder andra kuddar än original.

Visst kan du alltså byta kuddar, men då får du vänja dig vid ett annat sound.

Postat

Nej - eftersom kuddarna har del i ljudbildningen, så kommer ljudet att ändras om du använder andra kuddar än original.

Visst kan du alltså byta kuddar, men då får du vänja dig vid ett annat sound.

Okej men ljudet blev tusen gånger bättre när jag bytte tillbaka. Det kanske blev för instängt för dessa öppna lurar. Så det går alltså inte att göra nåt, då vet jag.

Postat

Hur kan det bli sämre ljud bara för man har skin kuddar ist för tyg ?

Postat

För att dina 990 PRO är öppna lurar och tyg släpper igenom ljudet, det gör inte läder. Tänk själv vad som skulle hända om du byter ut högtalartyget framför en vanlig högtalare mot läder t.ex

• Gilla 1
Postat

För att dina 990 PRO är öppna lurar och tyg släpper igenom ljudet, det gör inte läder. Tänk själv vad som skulle hända om du byter ut högtalartyget framför en vanlig högtalare mot läder t.ex

Det var en rak och brutal kommentar! Nån som vill köpa ett par lika lurar med tygkuddar?

Postat

Det var en rak och brutal kommentar! Nån som vill köpa ett par lika lurar med tygkuddar?

Jag menade inte att vara brutal 😳 men då det gäller helt öppna lurar är ju det precis detta som händer. Läderkuddarna sitter tätt mot huden och hörlurselementet hindras att "vädra" ut ljudtrycket på samma sätt som den gör med tygkuddar. Den blir en slags semiöppen lur och det förändrar narturligtvis ljudet ganska drastiskt. Precis som om man satte läder i stället för tyg framför en vanlig högtalare. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.