Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag ska sÀnda en show över nÀtet och hÄller pÄ att sÀtta upp Flash media live encoder. Men nu har jag stött pÄ ett problem.

Ska spela musik/dj:a och samtidigt prata. AnvÀnder Traktor S2, Traktor Pro 2 samt en Presonus AudioBox 22VSL + Behringer XENYX 1202 mixer. I traktor har jag audio device instÀllt pÄ Aggregated device (som bestÄr av Traktor S2 + Audioboxen), vilket funkar bra. Har Àven installerat Soundflower som Àr instÀllt pÄ output = aggregated device.

I Flash Media Live Encoder har jag stÀllt in "audio device" pÄ Soundflower.

NÀr jag DJ:ar i Traktor sÄ kommer det ut ljud i FMLE (de tvÄ indikatorerna reagerar), dock fÄr jag ingen reaktion pÄ mikrofonen nÀr jag pratar.

Mikrofonen Àr kopplad till Presonus-kortet, men har Àven testat att koppla in den i Behringer-mixern, och inget av det fungerar.

Jag vill ju kunna spela musik och prata samtidigt, och undrar hur jag ska koppla det rÀtt?

Tacksam för rÄd/tips!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.