Jump to content
Annons

P3 star bannar min musikstil

Recommended Posts

drsounds (oregistrerad)
Postat

Skickade nÄgra av mina lÄtar till SRs P3 star.

NÀr jag kollade idag hade de fyra första inskickades nekats allhopa.

http://p3star.sverigesradio.se/submission/864138

De skriver pÄ sin hemsida att de gör en kvalitetsbedömning av musikalisk kvalitet, vad tror du Àr orsaken att den hÀr typen av musik inte gÄr hem?

Annons
Postat

Jag tror inte problemet Àr om musiken gÄr hem eller inte. P3 Àr en kanal för popmusik, vanligen 3-4 minuter lÄnga lÄtar med sÄng som Àr uppbyggda av vers, refrÀng och eventuellt stick. VÀnd dig istÀllet till en kanal som du vet spelar liknande lÄtar.

• Gilla 1
Postat

...Den Àr 8 min och 54 sekunder lÄng, och instrumental (?). Dom kanske har ett regelverk mot musik som dom inte tycker passar deras mÄlgrupp.

• Gilla 1
Postat

...Jag testar att ladda upp en lÄt sjÀlv sÄ fÄr vi se om dom Àven ratar mig. HÄll utkik :-)

Moments on the run (jag lade in mellanslag hÀr i adressen för att inte spamma trÄden).

h t t p : / / w w w . youtube.com/watch?v=QsXRedPpUjI

Die Hard (oregistrerad)
Postat

...Den Àr 8 min och 54 sekunder lÄng, och instrumental (?). Dom kanske har ett regelverk mot musik som dom inte tycker passar deras mÄlgrupp.

De spelar inget som Àr lÀngre Àn högst 5 minuter att döma av att lyssna pÄ kanalen. Instrumentalt Àr nog dökört ocksÄ dÀr.

Postat (redigerat)

Man fÄr tydligen bara tÀvla med en lÄt Ät gÄngen.

"Du fÄr skicka in hur mÄnga lÄtar du vill, förutsatt att alla uppfyller anvÀndarvillkoren (se nedan) dock kan man bara tÀvla med en lÄt Ät gÄngen. Om man skickat in mer Àn en lÄt sÄ Àr det P3 Stars redaktion som vÀljer vilka lÄtar som addas och i vilken ordning utifrÄn den ovan nÀmnda musikaliska bedömningen."

...Sedan verkar dom föredra denna musik:

"Musiken i P3 ska spegla nuet, sÄ nÀr du lyssnar pÄ oss hör du i första hand den nya populÀrmusiken inom genrer som pop, rock, soul, hiphop och modern dansmusik."

Redigerat av Erik dP
drloop (oregistrerad)
Postat

Min lĂ„t Ă€r inte ens tittad pĂ„... mao inte ens ratad.... 🙁

• 2 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Postat

Min lĂ„t Ă€r inte ens tittad pĂ„... mao inte ens ratad.... 🙁

Huppla min lÄt blev utvald som bubblare i p3star i helgen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.