Jump to content
Annons

Dees Productions

Medlem
  • Antal inlägg

    11
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt

Om Dees Productions

  • Födelsedag 1975-02-25

Om mig

  • Stad/plats
    Stockholm, Sweden
  • Intressen
    Demoscene music, Remixing, Composing, C-64(chip music), Hardware, VST-beta tester, Software. Graphics, Design, Sports, Pro-Wrestling, Fitness and Diet.
  1. Kan varmt rekomendera: -Absynth (för att skapa bakgrunder och texturer) -Massive (har en del smaskiga ljud som fyller ut typ platta strängar/paddar) -Atmosphere (jobba med lager och få ut mera) -Reaktor (enastående ljud kan göras med tålamod och djupt intresse) Använder dessa korkar flitigt i mina produktioner. Just det glömnde att nämna ett par andra guldkorn som ofta glöms bort. "Morphology" och "Outer Limits", som har massor med knaster, skumma bakgrunder, djupatonet, brus av olika slag, allt ifrån kvävda röster, skratt, skrik till vassa sågtandsljud. Två riktigt goa käror som verlkigen gör sig bra. Väl värt att titta på dessa två. Sen är det ju intressant och se vad Ian Boddy lyckats klämma in i "Ambiosis", som är en av EastWests nya product. 😏 /Dees Productions
  2. Sitter och leker med allt för fullt nu och har lagt upp grupper för olika ändamål. Börjar bli kul att fatta hela signalstrukturen, typ vart allt ska gå och varför det ska vara så. Så skönt att använda "samma eko" men reglera det individuellt för sång, gitarr...osv. Min multieffekt hadde "Serial / Dual -Routing" och irroniskt nog stog det fina exemple i manualen på hur man kan koppla, dock med AUX-Return men principen är den samma.😮 Då är det bara att mata in allt i datorn och spela in 😄
  3. Så där ja nu funkar det precis som jag vill. Ganska snygt också, förutom alla kablar som hänger o slänger, men tusan det är ju baksidan av allt. Tack för alla nyttiga tips och hjälp! /DS
  4. Tack Polpotkin, nu börjar saker och ting att klarna.😄 Äntligen någon som verkar förstå och inte krånglar till det med mera saker. Nu återstår bara att förstå hur/var AUX-Return fungerar, eftersom mitt mixerbord inte har AUX-Return "hål" att plugga. Den har dock 6 AUX send och pottar för att bestämma dry/wet. Annars funkar det klockrent att köra med insert-cable, som du beskrev. Tack så mycket! Redigerad: Just det nu ringer det en klocka om att jag har "Stereo Inputs", som det står AUX1-4 på "Pre/Post", låter troligt som AUX- Return...
  5. Tja det är inte där problemet ligger, har ett Delta1010LT, som funkar klockrent. Grejen är som sagt att jag vill kunna använda effekterna då jag spelar in, genom mixerbordet, som jag inte blir klok på hur jag ska koppla in EX kompressorn, via AUX-Send och kunna säga till vilken kanal eller grupp som ska använda kompressorn. och Ja, visst det går att göra detta med mjukvara, men det är inte intressant:) Ska jag lägga upp bilder på hur mixerbordet och effekterna ser ut, så att det blir mera överskådligt? /DS
  6. Det ska in i datorn. Just det kanske hade varit bra att säga vilket mixerbord det gäller "Behringer MX2642A". Tubeampen är faktiskt en "Behringer Tube Ultra-Q T1951", så jag skrev fel, ingen amp. Har kollat med AUX-send och FX-Return, men jag fattar inte vart jag ska ta ut signalen. Usch är verkligen ingen fena på detta... Tack tillsvidare.
  7. Hejsan, Sitter här och försöker komma tillrätta med att koppla upp studion igen och känner mig "låst". Okej pang på, detta är mitt mål: Inspelning av Gitarr/Bas/Trummor/Piano/Keyboard/Sång => Jazz pop och blues är vad som kommer att spelas.. Grejen är att jag har ett mixerbord (16/32kanaler), fyra grupper, åtta aux ingångar. Nu är det som så att jag önskar att koppla in följande enheter: Multieffect enhet, Modular effect enhet, compressor samt en Tubeamp. Frågan är hur kopplar jag in allt, på rätt sätt? Okej tänker mest på sång och gitarr, till att börja med(resten kommer med tiden så att säga) Har någon ett bra förslag? 😉 MHV, DS
  8. Coolt, gillar vad jag hör. Får genast en vattenklar "Boards of Canada" känsla över det hela. Speciellt det "brusiga, skrapande" trummorna som gnuggar så där "brus/statiskt/vinyl"-aktigt. Alltså menar "statiskt", som ljud... laddat och sprakande. Vidare tycker jag att du kanske skulle sänka "piano/rhodes" slingan som går, den sticker ut, prova ett par steg. Du har lyckats bra med att skapa ett rum i låten, som gör den fyllig och varm - det finns liv i helheten. Annars är låten bra och passar i alla fall mina öron, eftersom jag själv gör liknande "ambient" musik. Ger den 7/10 i totala poäng. /Dees Productions 😲
  9. Tjenix är ny i forumet men det hindrar inte mig från att lägga en kommentar Skönt gung och bra med tryck i hela mixen. Gillar stråkarret, låter pampig, välbalancerat, nice EQ, lagom med kompression. Bakgrundskören/ambience -ljudet gör att sågen låter fyllig med mellodiöst djup. Bra eko som ger den där klassiska "sug effekten"(i mening som BRA förståss!) Känns som om trummorna är välpumpade och trycker till skönt med träskon, låter bra med och utan subwoofer(s). Är personligen inte kanske en hejjare av trance, men detta låter bra, har god potential och på ett bra sätt har ni jobbat bort de "bombastiska rockwell-pudding"'s ljudet(en), som brukar låta peck på dansgolvet! /Dees Productions :-)
  10. Det tar tid att jobba fram ett ljud som känns fräsht och tiden du spenderar varierar extremt mycket. Vet själv att vissa av mina låtar har tagit upp till en månad att fixa med innan jag varit nöjd, medan andra låtar absolut tar minder tid. En grej jag lärt är att läsa teori om var instrumenten ska ligga i en mix, vilka instrument som ska/bör EQ inom vilka frekvensomfång. Vägen till att få fram ett ljud som passar en själv är lång, tar mycket tid, energi, kraft, tankeverksamhet och ett enormt tålamod 😄 Ibland undrar man va i hela fridens namn man håller på med in på morgonenstimmar... Grejen är också att våga släppa lös sin kreativitet, bryta alla ramar. Ett bra och nämt "utgångsläge" är att öppna ett skinande rent projekt utan något förval och fundera VAD exakt du skulle vilja göra. Sen är det bara att tänka HUR ett speciellt ljud är uppbygt. Vad är grunden i det? Visst, låter lätt och pompöst... men o andra sidan så är det simpliteten som utgör den största delen i musik. Andra bra saker att ha med sig i "skuffen", är vad för slags filter som kan piffa upp en mix. Vissa VSTi kan låta ubernice, men filtren är kass och gör att ljuden låter som en gammal blöt fuktig socka som suger upp all klang och liv i instrumentet. Bli vild och galen, prova att slå av effekter och lägg till ett externt filter. Kan göra underverk! Hoppsan blev ett långt utlägg - hoppas att det i alla fall "make some sense" 🙂 /Dees Productions
  11. En bra utång är att leka med "Parametric EQ" och EQ:a bort onödiga frekvenser. Då jag vill a bra knäck i basen, brukar jag trimma ned brummande eller grötiga ljud. Så som ett störande eko eller ett insamplat sug, som kan bli då man samplar ett redan mixat trummljud. Allt under 20hz, brukar vara "störande". Sen är det som tidigare nämnt att ha olika kickar, eftersom det ökar kontrollen. En bra multibands compressor, som "laddar" upp och ligger och trycker vid rätt frekvensomfång, lyfter upp de snärtiga freq. Nice att blanda en ren 808 och 707 kick och processera dem, som "vi" beskrivit, i tidigare trådar. Och skyll inte på programmet 🙂 Näh, det är nog användaren som bär skulden till produkten. Ha det gott, Dees Productions
×
×
  • Skapa ny...