Jump to content

hypnotic ant

Medlem
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutralt

About hypnotic ant

  • Rank
    Med i gänget
  • Birthday 12/27/1989

About me

  • Kön
    Man
  1. Jag brukar oftast inte lägga kick och bas på samma taktslag, det är ett sätt för att få båda att få plats. Lägger jag dem samtidigt brukar jag göra så att instrumentet bas står för basen och kicken ligger lite ljusare, eller tvärt om.
  2. Jo det är klart, menar bara att man kan få dem rätt "inmatade" i varandra ändå om man jobbar lite. Om det nu inte var sidechain han var ute efter
  3. Precis! Spelar man bra och spelar in bra så behöver man oftast inte några kompressorer och eq's. Bara man ställer nivåerna efteråt så det låter bra så brukar allt annat följa med.
  4. Varför mixa med nånting som man sen inte använder? Då blir ju bouncen annorlunda mot vad din mix blir....
  5. Inget, det är mitt tips. Och absolut ingen masterkompressor.
  6. Har inte hört just den. Men har hört de större varianterna, och de utklassar allt annat jag har hört! Så jag skulle satsa på Ino. Proddar själv trance och de funkar bra till det, och allt annat.
  7. Nja, jag vet faktiskt inte. Men i så fall blir det nog svårt att göra melodier av det när det är samplingar, sen kanske man vill ändra lite på ljudet och det blir ännu svårare då. Jag rekomenderar en synth att jobba i, finns enorma ljudbanker med färdiga ljud som man kan välja mellan. Så man behöver inte göra nånting av ljudet själv om man inte vill
  8. http://refx.com/products/
  9. Jo men då var det det jag trodde Du kan testa att lägga på diverse effekter efteråt för olika resultat också, typ dist och bitcrusher brukar funka bra. Testa dig fram
  10. Vilka ljud är det du menar? Är det syntharna som spelar ackord? I så fall finns liknande presets i bl.a. Nexus och Vanguard. Är man även insatt i FM syntes så är de ljuden inte så svåra att göra själv, alltså vilken FM synth som helst kan göra det
  11. Stör mig inte på att det händer mycket på en gång, snarare tvärt om. Men det skulle bli mycket bättre om vissa av "synthpercussionslagen" var svagare/längre bort, hade mer reverb osv. Känns som att alla vill få plats och trängas längst fram nu, du skulle kunna få mycket mer djup i hela låten om du bara fixar det lilla
  12. Synd att det ligger massa biljud med, gör att man inte kan lita på det riktigt.
  13. Jo precis, antagligen bättre att närmicka och försöka dämpa lite runtom om man inte har ett bra rum. Så får man försöka fixa till det så gott det går efteråt.
  14. Jag vet inte, finns inget sånt alternativ... men finns de som har hoppat av efter ett år så det går ju. Om du skulle vilja hoppa av så lär du dig riktigt mycket på bara ett år också. open.spotify.com/album/0kGPpBLqMxwnYKCBI5aS82 Här kan du höra lite skillnad från min sida, de två första är gjorda innan jag började på Studio Blue, den 3:e blev klar nu i våras.
  15. Vi går ca. 9-16 mån-fre. Vissa dagar är kortare, vissa dagar är längre. Praktik/Teori är väl rätt lika fördelat, blir mer och mer praktik ju längre man går. Utbildningen är 2 år och då ingår ämnen som: Inspelningsteknik, Datapraktik, Ljudteori, Musikteori, Piano. Inga ämnen som matte m.m. utan det är helt inriktat på ljudteknik/produktion Vi har även föreläsning/studiebesök en gång i veckan där vi besöker andra studios eller får besök av någon intressant person. Det går att påverka väldigt mycket, vill man ha t.ex. en tranceproducent till en föreläsning så är det bara att säga ti
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.