Guitar Nilsson Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 (redigerat) Sitter och tittar på repris av Dansbandskampen, inte musik som intresserar mig speciellt, kollar ändå. Men måste bara kommentera programledaren. Vilken ja galning, så ruggigt otrevlig, som en sån där värsta sortens fylloidiot man som trubadur råkar ut för en gång vartannat år. Han varnar tv-tittarna från att gå och titta på de helt värdelösa banden. Ett gäng kallar han för usla pajasar osv. Helt hejdlöst. Som en full Analogfreak som programledare. Ja jävlar. Har han börjat knarka rohypnol eller nåt? Han var inte likadan förut vad jag minns. Redigerat 16 november 2010 av Guitar Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 (redigerat) Sitter och tittar på repris av Dansbandskampen, inte musik som intresserar mig speciellt, kollar ändå. Men måste bara kommentera programledaren. Vilken ja galning, så ruggigt otrevlig, som en sån där värsta sortens fylloidiot man som trubadur råkar ut för en gång vartannat år. Han varnar tv-tittarna från att gå och titta på de helt värdelösa banden. Ett gäng kallar han för usla pajasar osv. Helt hejdlöst. Som en full Analogfreak som programledare. Ja jävlar. Har han börjat knarka rohypnol eller nåt? Han var inte likadan förut vad jag minns. Är det Christine Meltzer du menar? Redigerat 16 november 2010 av debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 ... eller så är det gamla bandade grejer du ser, från 2008 eller nåt? Peter Settman, menar du?? Men han har väl aldrig varit riktigt klok. 😆 Sina fiskögon kan han dock inte hjälpa. Beror i regel på fel på sköldkörteln. Tycker han är rätt bra ändå. Programledare numera för Så ska det låta, eftersom han inte kunde vara kvar i Dansbandskampen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 16 november 2010 Trådstartare Dela Postat 16 november 2010 ... eller så är det gamla bandade grejer du ser, från 2008 eller nåt? Peter Settman, menar du?? Men han har väl aldrig varit riktigt klok. 😆 Sina fiskögon kan han dock inte hjälpa. Beror i regel på fel på sköldkörteln. Tycker han är rätt bra ändå. Programledare numera för Så ska det låta, eftersom han inte kunde vara kvar i Dansbandskampen. Nä, den lilla mörka killen med glasögon och norrländsk "brytning". Det är han och en ljus trombonespelande tjej som är programledare. Hon är trevlig. Men han... Han ser helt dansbandsprydligt snäll ut, men kommentarerna om orkestrarna är lite åt vad man kan höra på ståplatsläktarna i stockholmsderbyn i fotboll. Det är en trio från Kiruna, tror jag, de hämnades hans skitsnack med att sjunga och vinda med ögonen. De andra banden låtsas som ingenting, men det var nåt helt i hästväg vad han hävde ur sig tyckte jag. Lite äldre folk som gillar dansmusik och den stilen måste ha fått hicka. det snacket passar inte alls in i dansbandsvärlden, även om banden sjunger falskt. Sånt kan ju bero på dålig lyssning mm. Eller att de tvingas sjunga konstiga låtar som inte passar dem alls, så är det i den här tävlingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 Den lille tönten? Ser inte Dansbandskampen och har aldrig gjort, inte ett helt avsnitt i alla fall, men det är en i juryn du måste mena? Han som skiter i om han sa tvärtom mot de andra två i juryn. Tänkte på Finland eller Norrland när jag såg honom. Och på att han inte var normal. Vad nu det innebär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 Thomas Deutgen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 Nä, den lilla mörka killen med glasögon och norrländsk "brytning". Det är han och en ljus trombonespelande tjej som är programledare. Hon är trevlig. Men han... Han ser helt dansbandsprydligt snäll ut, men kommentarerna om orkestrarna är lite åt vad man kan höra på ståplatsläktarna i stockholmsderbyn i fotboll. Det är en trio från Kiruna, tror jag, de hämnades hans skitsnack med att sjunga och vinda med ögonen. De andra banden låtsas som ingenting, men det var nåt helt i hästväg vad han hävde ur sig tyckte jag. Lite äldre folk som gillar dansmusik och den stilen måste ha fått hicka. det snacket passar inte alls in i dansbandsvärlden, även om banden sjunger falskt. Sånt kan ju bero på dålig lyssning mm. Eller att de tvingas sjunga konstiga låtar som inte passar dem alls, så är det i den här tävlingen. Synd jag inte såg avsnittet... Sjunger man utanför sitt egentliga register eller har dålig medhörning så är det klart att det inverkar på säkerheten och kvaliteten. Kan han sjunga själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 16 november 2010 Dela Postat 16 november 2010 Instämmer i kritiken. Han är märkligt otrevlig och obehaglig, speciellt med tanke på musikstilen - dansband måste vara den mest konflikträdda genren; alla bara går runt och buggar och dricker hemkört och talar dialekt och umgås över generationsgränserna. Och sen kommer den här gimpen och hånar orkestern... det blir så fel. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 16 november 2010 Trådstartare Dela Postat 16 november 2010 Det är som att han i förväg bestämt sig för att håna nästan allt med de här banden, samt att överträffa sig själv i varje program. Och då är han väl enligt sig själv en som älskar den här musiken och dansgalorna. Snacka om att det blir fel Som en femårig pojk som får utbrott när det är andra än han själv son får julklappar. Den kvinnliga programledaren måste få spader fast hon inte visar det. Programmet är ganska bra annars, band som spelar live och folk som dansar framför. Min jobbarkompis som är drygt 60 och gillar lättsam dansmusik berättade om det här och ruskade på huvet. När programserien är slut kommer det nog att stå en hel del i tidningarna om hur jobbigt det varit att göra programmet. Ett trallvänligt dansprogram med en liten ondskefull vindögd surkart mitt i tårtan. Det blir ju nästan komiskt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.