Guitar Nilsson Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 (redigerat) Sitter och tittar pÄ repris av Dansbandskampen, inte musik som intresserar mig speciellt, kollar ÀndÄ. Men mÄste bara kommentera programledaren. Vilken ja galning, sÄ ruggigt otrevlig, som en sÄn dÀr vÀrsta sortens fylloidiot man som trubadur rÄkar ut för en gÄng vartannat Är. Han varnar tv-tittarna frÄn att gÄ och titta pÄ de helt vÀrdelösa banden. Ett gÀng kallar han för usla pajasar osv. Helt hejdlöst. Som en full Analogfreak som programledare. Ja jÀvlar. Har han börjat knarka rohypnol eller nÄt? Han var inte likadan förut vad jag minns. Redigerat 16 november 2010 av Guitar Nilsson
debatt Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 (redigerat) Sitter och tittar pĂ„ repris av Dansbandskampen, inte musik som intresserar mig speciellt, kollar Ă€ndĂ„. Men mĂ„ste bara kommentera programledaren. Vilken ja galning, sĂ„ ruggigt otrevlig, som en sĂ„n dĂ€r vĂ€rsta sortens fylloidiot man som trubadur rĂ„kar ut för en gĂ„ng vartannat Ă„r. Han varnar tv-tittarna frĂ„n att gĂ„ och titta pĂ„ de helt vĂ€rdelösa banden. Ett gĂ€ng kallar han för usla pajasar osv. Helt hejdlöst. Som en full Analogfreak som programledare. Ja jĂ€vlar. Har han börjat knarka rohypnol eller nĂ„t? Han var inte likadan förut vad jag minns. Ăr det Christine Meltzer du menar? Redigerat 16 november 2010 av debatt
debatt Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 ... eller sĂ„ Ă€r det gamla bandade grejer du ser, frĂ„n 2008 eller nĂ„t? Peter Settman, menar du?? Men han har vĂ€l aldrig varit riktigt klok. đ Sina fiskögon kan han dock inte hjĂ€lpa. Beror i regel pĂ„ fel pĂ„ sköldkörteln. Tycker han Ă€r rĂ€tt bra Ă€ndĂ„. Programledare numera för SĂ„ ska det lĂ„ta, eftersom han inte kunde vara kvar i Dansbandskampen.
Guitar Nilsson Postat 16 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 16 november 2010 ... eller sĂ„ Ă€r det gamla bandade grejer du ser, frĂ„n 2008 eller nĂ„t? Peter Settman, menar du?? Men han har vĂ€l aldrig varit riktigt klok. đ Sina fiskögon kan han dock inte hjĂ€lpa. Beror i regel pĂ„ fel pĂ„ sköldkörteln. Tycker han Ă€r rĂ€tt bra Ă€ndĂ„. Programledare numera för SĂ„ ska det lĂ„ta, eftersom han inte kunde vara kvar i Dansbandskampen. NĂ€, den lilla mörka killen med glasögon och norrlĂ€ndsk "brytning". Det Ă€r han och en ljus trombonespelande tjej som Ă€r programledare. Hon Ă€r trevlig. Men han... Han ser helt dansbandsprydligt snĂ€ll ut, men kommentarerna om orkestrarna Ă€r lite Ă„t vad man kan höra pĂ„ stĂ„platslĂ€ktarna i stockholmsderbyn i fotboll. Det Ă€r en trio frĂ„n Kiruna, tror jag, de hĂ€mnades hans skitsnack med att sjunga och vinda med ögonen. De andra banden lĂ„tsas som ingenting, men det var nĂ„t helt i hĂ€stvĂ€g vad han hĂ€vde ur sig tyckte jag. Lite Ă€ldre folk som gillar dansmusik och den stilen mĂ„ste ha fĂ„tt hicka. det snacket passar inte alls in i dansbandsvĂ€rlden, Ă€ven om banden sjunger falskt. SĂ„nt kan ju bero pĂ„ dĂ„lig lyssning mm. Eller att de tvingas sjunga konstiga lĂ„tar som inte passar dem alls, sĂ„ Ă€r det i den hĂ€r tĂ€vlingen.
debatt Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 Den lille tönten? Ser inte Dansbandskampen och har aldrig gjort, inte ett helt avsnitt i alla fall, men det Àr en i juryn du mÄste mena? Han som skiter i om han sa tvÀrtom mot de andra tvÄ i juryn. TÀnkte pÄ Finland eller Norrland nÀr jag sÄg honom. Och pÄ att han inte var normal. Vad nu det innebÀr.
debatt Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 NÀ, den lilla mörka killen med glasögon och norrlÀndsk "brytning". Det Àr han och en ljus trombonespelande tjej som Àr programledare. Hon Àr trevlig. Men han... Han ser helt dansbandsprydligt snÀll ut, men kommentarerna om orkestrarna Àr lite Ät vad man kan höra pÄ stÄplatslÀktarna i stockholmsderbyn i fotboll. Det Àr en trio frÄn Kiruna, tror jag, de hÀmnades hans skitsnack med att sjunga och vinda med ögonen. De andra banden lÄtsas som ingenting, men det var nÄt helt i hÀstvÀg vad han hÀvde ur sig tyckte jag. Lite Àldre folk som gillar dansmusik och den stilen mÄste ha fÄtt hicka. det snacket passar inte alls in i dansbandsvÀrlden, Àven om banden sjunger falskt. SÄnt kan ju bero pÄ dÄlig lyssning mm. Eller att de tvingas sjunga konstiga lÄtar som inte passar dem alls, sÄ Àr det i den hÀr tÀvlingen. Synd jag inte sÄg avsnittet... Sjunger man utanför sitt egentliga register eller har dÄlig medhörning sÄ Àr det klart att det inverkar pÄ sÀkerheten och kvaliteten. Kan han sjunga sjÀlv?
nattvaktaren Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 InstÀmmer i kritiken. Han Àr mÀrkligt otrevlig och obehaglig, speciellt med tanke pÄ musikstilen - dansband mÄste vara den mest konfliktrÀdda genren; alla bara gÄr runt och buggar och dricker hemkört och talar dialekt och umgÄs över generationsgrÀnserna. Och sen kommer den hÀr gimpen och hÄnar orkestern... det blir sÄ fel. 2
Guitar Nilsson Postat 16 november 2010 TrÄdstartare Postat 16 november 2010 Det Àr som att han i förvÀg bestÀmt sig för att hÄna nÀstan allt med de hÀr banden, samt att övertrÀffa sig sjÀlv i varje program. Och dÄ Àr han vÀl enligt sig sjÀlv en som Àlskar den hÀr musiken och dansgalorna. Snacka om att det blir fel Som en femÄrig pojk som fÄr utbrott nÀr det Àr andra Àn han sjÀlv son fÄr julklappar. Den kvinnliga programledaren mÄste fÄ spader fast hon inte visar det. Programmet Àr ganska bra annars, band som spelar live och folk som dansar framför. Min jobbarkompis som Àr drygt 60 och gillar lÀttsam dansmusik berÀttade om det hÀr och ruskade pÄ huvet. NÀr programserien Àr slut kommer det nog att stÄ en hel del i tidningarna om hur jobbigt det varit att göra programmet. Ett trallvÀnligt dansprogram med en liten ondskefull vindögd surkart mitt i tÄrtan. Det blir ju nÀstan komiskt. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.