Jump to content
Annons

Vad använder ni för hörselskydd?


mannen

Recommended Posts

Hej!

Trummisen i mitt band frågade mig idag om hörselskydd.

Jag har gjutna från Bellman & Symfon och han var lite sugen på att skaffa sådana. Priset gör honom dock tveksam. Han vill även kunna plugga in metronom vid repen. Visst finns det hörlursinsatser till de gjutna propparna? Men hur blir det med ljuddämpningen då, tappar man den jämna dämpningen så att bara basen tränger igenom? Då går ju hela poängen med att köpa proppar för 3000 förlorad.

Trummkåpor med inbygga hörlurar är ju ett annat alternativ, men frågan är om han kommer höra resten av bandet då.

Kort sagt: vad har ni för lösningar? Några bra tips?

MVH

Manne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Trummisen i mitt band frågade mig idag om hörselskydd.

Jag har gjutna från Bellman & Symfon och han var lite sugen på att skaffa sådana. Priset gör honom dock tveksam. Han vill även kunna plugga in metronom vid repen. Visst finns det hörlursinsatser till de gjutna propparna? Men hur blir det med ljuddämpningen då, tappar man den jämna dämpningen så att bara basen tränger igenom? Då går ju hela poängen med att köpa proppar för 3000 förlorad.

Trummkåpor med inbygga hörlurar är ju ett annat alternativ, men frågan är om han kommer höra resten av bandet då.

Kort sagt: vad har ni för lösningar? Några bra tips?

MVH

Manne

Om jag inte missminner mig så finns det ju inEAR inlägg till Bellmans, har också gjutna därifrån men ville inte ta inEAR då jag redan köpt både -15 db och -25 db filtren. Men det ska ju finnas vet jag.

Ang. trumkåpor med inbyggda hörlurar så brukar det vara lite knepigt, min trummis har sånna från Vic Firth. Men problemet där att all diskant utifrån släcks ut och du hör ingenting av vad övriga band spelar, utöver basregistret då. Min trummis har löst det med att köra snäckor från typ sennheiser eller dylikt, då får han både metronomen och kan höra alla bra, så det är ett tips.

/ R

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...