Jump to content
Annons

CME Matrix K

Warheart (oregistrerad)

Recommended Posts

Warheart (oregistrerad)
Postat

Hej jag undrar kort och gott om CME Matrix K Àr ett ljudkort att satsa pÄ?

Jag funderade pÄ ett Lexicon Lambda först men det verkar som sÄ mÄnga har problem med det.

Är det nĂ„gon som hĂ€r som har ett Matrix kort och haft problem med det?

Annons
Postat

Jag funderade pÄ ett Lexicon Lambda först men det verkar som sÄ mÄnga har problem med det.

Jag hade ett matrix K firewire, och rekomenderar det INTE. DÄlig ljudkvalité, kasst headroom and so on.. Brus, dist och bludder var vardagsmat. NÀ, köp nÄgot vettigare.

Warheart (oregistrerad)
Postat

Jag hade ett matrix K firewire, och rekomenderar det INTE. DÄlig ljudkvalité, kasst headroom and so on.. Brus, dist och bludder var vardagsmat. NÀ, köp nÄgot vettigare.

Okej, kan du rekomendera nÄgot annat som inte Àr allt för dyrt?

Postat

Jag har haft ett Presonus Inspire en svÀng, det Àr helt ok! Du fÄr tvÄ mikpreamps och tvÄ lineingÄngar. Luthman har tydligen precis sÀnkt priset till 1495,- vilket jag tycker det Àr vÀrt. Matrix K ligger ju pÄ 1395,- sÄ jag skulle definitivt kika pÄ Inspirekortet! 4sound

Warheart (oregistrerad)
Postat

Jag har haft ett Presonus Inspire en svÀng, det Àr helt ok! Du fÄr tvÄ mikpreamps och tvÄ lineingÄngar. Luthman har tydligen precis sÀnkt priset till 1495,- vilket jag tycker det Àr vÀrt. Matrix K ligger ju pÄ 1395,- sÄ jag skulle definitivt kika pÄ Inspirekortet! 4sound

Okej vad betyder headroom?

Har du hört om nÄn mer som har haft nÄgra problem?

Förresten det Àr att föredra Firewire framför USB va?

Postat (redigerat)

jag Àr ocksÄ intresserad hÀr. kikat in matrix-kortet, dÄ det Àr billigt. men om det inte Àr nÄgot att ha, nÄgra andra tips? vill inte köpa nÄt skrÀpkort. nÄgra tips pÄ preamps och externa ljudkort inom rimlig prisklass?

EDIT: kan detta vara nÄgot? Phonic Firefly som ljudkort och M-Audio som preamp.

men som sagt, nÄgra tips pÄ billiga funktionella alternativ uppskattas

Redigerat av kingbudda
Postat
jag Àr ocksÄ intresserad hÀr. kikat in matrix-kortet, dÄ det Àr billigt. men om det inte Àr nÄgot att ha, nÄgra andra tips? vill inte köpa nÄt skrÀpkort. nÄgra tips pÄ preamps och externa ljudkort inom rimlig prisklass?

EDIT: kan detta vara nÄgot? Phonic Firefly som ljudkort och M-Audio som preamp.

men som sagt, nÄgra tips pÄ billiga funktionella alternativ uppskattas

995 kr för ett FW-ljudkort med 5 in / 4 ut... och MIDI. KÀnns kusligt billigt. NÄgon som kan berÀtta hur det funkar/lÄter?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.