Jump to content
Annons

Resultatet efter 10 timmar i studio..


Carl_B

  

22 röster

  1. 1. Resultatet efter 10 timmar i studio..

    • ^^
      15
    • -_-
      3
    • <_<
      0


Recommended Posts

EDIT: låten färdig... glömt edita förren nu.. trodde tråden va helt död.. haha

genre: edm

längd: 4'24''

producent: carl b

år: 2004

format: mp3

storlek: 4 230 999 byte

Carl B - All day [ stream] | [download]

- Carl B

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Nitad: Viktigt: Regler för demopostningar

- det här måste vara med i inlägget"

Låten funkar säkert skitbra för folk som lyssnar på/dansar till sånt här. Har inget att klaga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Pheta syntar, som vanligt. Riktigt bra.

Men drumsen är så snälla?

Låter som du försöker ställa dig in hos nån tjej. 😄

Flärpa på die dunder kicken bara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen direkt diggare av genren, men detta lät riktigt proffsigt av det jag hörde i mini-högtalarna på laptopen, men kan tänka mig att den säkert är en härlig ljudupplevelse på dansgolvet, även om jag diggar house mer. Riktigt bra jobbat! 3 av 3 men 4,3 av 5

Link to comment
Dela på andra sajter

Pheta syntar, som vanligt. Riktigt bra.

Men drumsen är så snälla?

Låter som du försöker ställa dig in hos nån tjej. 😄

Flärpa på die dunder kicken bara!

haha jasså detycker du? 😛

men hur menar du? om ja distar dom låger de fan som thunderdome! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
men hur menar du?

Peta upp volymen på kicken lite och lägg en smal eq typ + 3 dB vid 3 khz, kanske. Så blir den klickigare och "hårdare" utan att dista.

edit: men som helhet är det grymt.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat.

Inget för mig, men allt låter som det ska och lite till.

Mastra hos Cutting Room, pressa 500 tolvor och skicka iväg minst 300 promos (resten säljer du från din hemsida), så går det nog av bara farten sen. 😛

På rätt ställe skulle folk dansa, och det är ju det man vill, eller hur? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat.

Inget för mig, men allt låter som det ska och lite till.

Mastra hos Cutting Room, pressa 500 tolvor och skicka iväg minst 300 promos (resten säljer du från din hemsida), så går det nog av bara farten sen. 😛

På rätt ställe skulle folk dansa, och det är ju det man vill, eller hur? 😛

hehe har inte de pengarna... =/

ska ta o skicka lite CD-R till olika labels i holland o UK tänkte ja...

Link to comment
Dela på andra sajter

men hur menar du?

Peta upp volymen på kicken lite och lägg en smal eq typ + 3 dB vid 3 khz, kanske. Så blir den klickigare och "hårdare" utan att dista.

edit: men som helhet är det grymt.

wow! skitbra tips! fast ja nöjde mej med +1db lr 2 kanske de va... vill inte att low-end ska försvinna för mycke!

precis sån feedback som ja behöver! 🙂

el tacko!

Link to comment
Dela på andra sajter

ska ta o skicka lite CD-R till olika labels i holland o UK tänkte ja...

Den är verkligen 100% Holland! 🙂

Har du gjort nåt med den eller, för nu låter den ännu bättre?

Speciellt trummorna.

arbetar hela tiden på den.. börjar bli färdig nu... ska titta igenom allt ett par ggr till o så.. 😄

hehe men holland e grymt ju 🙂

funderar på o prova Anjunabeats oxå.. Above & Beyonds label i UK...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat ett par gånger till nu och detta e Proklass 😄

hihi tack!! 🙂

ska börja me o skicka den till armada efter finputsningen 🙂

sen blire la fundamental lr anjunabeats lr nåt..

o sen efter de soptunnan.. 🙂

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Som den producent jag är skulle jag nog kunna tänka mig

en Svag, fjortisliknande operasång i verserna.

Håller nog med Twilight_Zound.

Kraftigt imponerad av ljud/ljudbild.

Snygga arrangemang åxå!

Kanske lite enformigt för mina hårdrocksöron, fast det brukar väl denna stilen vara!? Dansvänlig ska de ju va 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

funderar på o prova Anjunabeats oxå.. Above & Beyonds label i UK...

Det märks att du var förkyld och hade ont i halsen här, för det är mer bas än midrange nu..inte som du brukar greja till dina låtar... det är ÙBERFET botten...jag tycker i.o.f.s det är 2 hårstrån för mycket...men skit i det nu.. tänkte precis det som en del andra sagt...Du borde slänga iväg det här nu o bli kändis på riktigt, ingen mening o sitta o hålla på det här för dig själv längre..

..ut o tjäna dollars..( punds låter ju inte klokt att säga.. 😎 )

Apropå Anjunabeats och Above&Beyond ..satt faktiskt o läste om dom häromdan i ett gammalt nummer av engelska FutureMusic..det vara en Remix special intervju med dom där om hur dom fixade remixrättigheter på madonnas "What it feels like for a girl"..intressant läsning..

Lycka till Calle

Edit: skrivfail

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

funderar på o prova Anjunabeats oxå.. Above & Beyonds label i UK...

Det märks att du var förkyld och hade ont i halsen här, för det är mer bas än midrange nu..inte som du brukar greja till dina låtar... det är ÙBERFET botten...jag tycker i.o.f.s det är 2 hårstrån för mycket...men skit i det nu.. tänkte precis det som en del andra sagt...Du borde slänga iväg det här nu o bli kändis på riktigt, ingen mening o sitta o hålla på det här för dig själv längre..

..ut o tjäna dollars..( punds låter ju inte klokt att säga.. 😎 )

Apropå Anjunabeats och Above&Beyond ..satt faktiskt o läste om dom häromdan i ett gammalt nummer av engelska FutureMusic..det vara en Remix special intervju med dom där om hur dom fixade remixrättigheter på madonnas "What it feels like for a girl"..intressant läsning..

Lycka till Calle

Edit: skrivfail

Hehe tack tack! men när ja gjorde sista testmastern hade ja suttit i 19 timmar med bara 1 timmas uppehåll... lägg på lite förkylningsdövhet så blir väl de resultatet 🙂

hur fick de rättigheterna då?

tack för go feedback 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hur fick de rättigheterna då?

😎 ..nyfiken nu va?.. det är en låång historia men jag kan göra en sammanfattning,k?

( lite OT-varning här? kommer Olsberg nu blir det nog smisk )

Jo..Det var en gång en .. 🙂

Nu vet jag inte om Tony McGuinness är kvar i matchen..men det var i.a.f han som stötte på Madonna's manager i LA vid någon tidpunkt och efter att ha spelat upp några av Above&Beyonds mixar fick dom "eventually a go" på att göra 'what it feels like' ....lite tjurigt till en början kanske..sen höll dom på, fick ändra en hel massa grejer och gjorde bortåt 30 olika mixar innan hon blev nöjd..bara för att få veta att Final-versionen dom fick tummen-upp på, skulle vara till videon..

Link to comment
Dela på andra sajter

hur fick de rättigheterna då?

😎 ..nyfiken nu va?.. det är en låång historia men jag kan göra en sammanfattning,k?

( lite OT-varning här? kommer Olsberg nu blir det nog smisk )

Jo..Det var en gång en .. 🙂

Nu vet jag inte om Tony McGuinness är kvar i matchen..men det var i.a.f han som stötte på Madonna's manager i LA vid någon tidpunkt och efter att ha spelat upp några av Above&Beyonds mixar fick dom "eventually a go" på att göra 'what it feels like' ....lite tjurigt till en början kanske..sen höll dom på, fick ändra en hel massa grejer och gjorde bortåt 30 olika mixar innan hon blev nöjd..bara för att få veta att Final-versionen dom fick tummen-upp på, skulle vara till videon..

Japp visst e Tony fortfarande me i matchen 🙂

hehe okay... intressant berättelse.. visste ja inte 😄 synd bara att A&Bs remixar på madonnas låtar e skit.. men de e nog för att hon bestämmer för mycke... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

Skitfett! Dags att få ett kontrakt nu! Det här och andra låtar av dig är ju ljusår bättre än mycket annan piss som släpps på skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...