Jump to content
Annons

Uppskattningstråd för Kenny Artistbolaget


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

Jag tror vi är många här på forumet som gillar Kenny/Artistbolagets småstöddiga inlägg.

Hans attityd och hans kreativitet med språket gör att jag härmed vill hylla honom.

Keep 'em coming.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har jag missat nåt?

Var är Kenny?

En hård natt här på forumet blev nog en för mycket. Synd, han har en hel del kunskap, men i vissa kominationer en viss förmåga att tillsammans med andra trassla in sig i onödiga ordkrig om meningsskiljaktigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Nu har jag läst trådarna.

Typiskt exempel på hur folk här på forumet ibland skiter i byxan när någon säger oväntade saker eller har mage att inte gilla musiken de andra forumdeltagarna gör!

Kom igen nu Kenny, skaffa ett nytt konto och kom tillbaks, genast.

Man får säga att man inte gillar det folk gör, särskilt om man som du även ger massor av konstruktiv kritik också.

Synd att jag inte startade denna tråd lite tidigare. 😉

edit: I ren protest skriver jag inget mer förrän Kenny är tillbaka. 😄

edit 2: Säkert till glädje för vissa. 😉

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får säga att man inte gillar det folk gör, särskilt om man som du även ger massor av konstruktiv kritik också.

"Bidragen är dåliga"

faan... de kallar jag också konstruktiv kritik... ska nog gå in till chefen o säga "ge mej högre lön!" utan att motivera varför... fan de gillar han nog o höra...

ja fattar inte vad det är med vissa människor och debatter...

men jag får väl ta på mej skulden att kenny stack...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får säga att man inte gillar det folk gör, särskilt om man som du även ger massor av konstruktiv kritik också.

"Bidragen är dåliga"

faan... de kallar jag också konstruktiv kritik... ska nog gå in till chefen o säga "ge mej högre lön!" utan att motivera varför... fan de gillar han nog o höra...

ja fattar inte vad det är med vissa människor och debatter...

men jag får väl ta på mej skulden att kenny stack...

Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men som jag förstår det har Artistbolaget bidragit med en hel del annat än just det du citerar?

För övrigt tror jag du ska ta åt dig av (den underförstådda) kritiken i "hur bra är Studio Forum"-tråden.

edit: stavfel

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får säga att man inte gillar det folk gör, särskilt om man som du även ger massor av konstruktiv kritik också.

"Bidragen är dåliga"

faan... de kallar jag också konstruktiv kritik... ska nog gå in till chefen o säga "ge mej högre lön!" utan att motivera varför... fan de gillar han nog o höra...

ja fattar inte vad det är med vissa människor och debatter...

men jag får väl ta på mej skulden att kenny stack...

Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men som jag förstår det har Artistbolaget bidragit med en hel del annat än just det du citerar?

För övrigt tror jag du ska ta åt dig av (den underförstådda) kritiken i "hur bra är Studio Forum"-tråden.

edit: stavfel

Strunt samma... du verkar inte veta vad jag diskuterar här... isf hänvisar jag till tråden där allt började...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är dålig stil att hacka på AB för att han inte motiverade varför han tyckte bidragen i intro tävlingen va dåliga.

Vad är det ni söker ca: 15 olika förklaringar .

Var och en för varje bidrag.

Fattar vederbörande hur mycket jobb det är att motivera allt.

Jag har själv lyssnat på alla bidragen och har tyvärr kommit till samma slutfas som AB.

Min bild av vad ett BRA (motsattsen till dåligt) intro är ...

Ett intro ska få lyssnaren att vilja lyssna vidare på låten.

Den ska suga tag i dig och få dig att vilja ha mer godis för öronen.

Alltså att du vill höra vad som kommer härnest.

Vad jag tror att AB menade är att han inte kände den lusten.

Vissa bidrag började så öppet att man kände att man redan visste hur det skulle fortsätta. ( Samma känsla som med de flesta commersiella låtarna el. filmer,du kan räkna ut vad som komma skall.)

Slutfas..

Ett bra intro är ett intro som inte är förutsägbart

Tipps! Man bör inte ge lyssnaren hela låten vid första sekunderna .

!!OBS detta gäller inte alla bidragen!!

mvh Karin @ Artistbolaget

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är dålig stil att hacka på AB för att han inte motiverade varför han tyckte bidragen i intro tävlingen va dåliga.

Vad är det ni söker ca: 15 olika förklaringar .

Var och en för varje bidrag.

Fattar vederbörande hur mycket jobb det är att motivera allt.

Jag har själv lyssnat på alla bidragen och har tyvärr kommit till samma slutfas som AB.

Min bild av vad ett BRA (motsattsen till dåligt) intro är ...

Ett intro ska få lyssnaren att vilja lyssna vidare på låten.

Den ska suga tag i dig och få dig att vilja ha mer godis för öronen.

Alltså att du vill höra vad som kommer härnest.

Vad jag tror att AB menade är att han inte kände den lusten.

Vissa bidrag började så öppet att man kände att man redan visste hur det skulle fortsätta. ( Samma känsla som med de flesta commersiella låtarna el. filmer,du kan räkna ut vad som komma skall.)

Slutfas..

Ett bra intro är ett intro som inte är förutsägbart

Tipps! Man bör inte ge lyssnaren hela låten vid första sekunderna .

!!OBS detta gäller inte alla bidragen!!

mvh Karin @ Artistbolaget

...skickar han alltid flickor att försvara honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...skickar han alltid flickor att försvara honom?

Carl B: Kanske är läge att sluta spamma forumet med ändlösa quotes och värdelösa inlägg?

Jag tycker Karin har en poäng; vi måste höja ribban här och tillåta folk att ha åsikter (som Kenny), eller att bara vara larviga (som Lejonet och Björnen 😆 ).

Annars föreslår jag att admin stänger allt som inte har direkt med tekniska frågor att göra, för att bara sitta och läsa ryggdunkande trams av the usual suspects är skittrist, imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

...skickar han alltid flickor att försvara honom?

Carl B: Kanske är läge att sluta spamma forumet med ändlösa quotes och värdelösa inlägg?

Jag tycker Karin har en poäng; vi måste höja ribban här och tillåta folk att ha åsikter (som Kenny), eller att bara vara larviga (som Lejonet och Björnen 😆 ).

Annars föreslår jag att admin stänger allt som inte har direkt med tekniska frågor att göra, för att bara sitta och läsa ryggdunkande trams av the usual suspects är skittrist, imo.

jaha... så alla får ha en åsikt utan jag då? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

"Utan jag"?

Hint: Titta på din post count, jämför med andras och fundera över vad alla dina inlägg handlar om samt ifall du tror att andra har glädje av vad du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Utan jag"?

Hint: Titta på din post count, jämför med andras och fundera över vad alla dina inlägg handlar om samt ifall du tror att andra har glädje av vad du skriver.

e du avundsjuk? eller e de det ända argumentet du har?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
e du avundsjuk? eller e de det ända argumentet du har?

Avundsjuk på din förmåga att posta nonsens?

Eller på att det är dina (just det, dina) tramsinlägg och dåligt underbyggda tips som skrämmer bort en del intressanta människor från forumet?

Bara låt bli att svara på allt, är du bussig.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta va imot Carl_B

Det är tamefan inte bara hans fel att AB stack, AB va med i konversationen och kan han inte förklara varför han tycker att vi gör dålig intros så kan har vara tyst!

Bara säga att nåt är dåligt är urdålig stil, man måste motivera sig! 😲

Sen va det ju tråkigt att han inte tålde att vara kvar här på forumet men klaga inte på Carl_B mera för det är inte bara hans fel... Det är lika mycket mitt fel och framför allt så är det AB:s eget fel när han kommer och säger att det är DÅLIGA intron, inte konstigt att man blir sur/irriterad och ledsen på honom!

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Hej Viktor!

Här diskuterar man också musik, tror jag:

länk

Kanske vore bättre att sprida din visdom där?

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...