Jump to content
Annons

Mitt nyförvärv


Egghuvud

Recommended Posts

Jepp nu blir det åka av. Har köpt ett Roland TD-3. Valde mellan detta och TD6, men eftersom jag mest skall använda det till att midistyra mjukvara så fungerar det helt okej.

roland_td3.jpg

Det var drygt tjugo år sedan jag spelade sist, men det kommer tillbaka ganska fort. Utmärkt enkelt att midistyra medd. Man kör bara en midikabel in i ljudkortet och pang. Kör med Cubase så jag har inte någon bra drummap. Gm fungerar ju, men har inte hittat funktionen för att choka cymbalerna, vilket ju är dödsnödvändigt.

Nu behöver jag bara en bas, ett bättre midikeyaboard, en ny synt, kanske en neumanmick, en fetare dator, en harpa, lite percussion, kanske en sån där digital percussionpad, en trumpet, en saxofon.....

:rolleyes:

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu behöver jag bara en bas, ett bättre midikeyaboard, en ny synt, kanske en neumanmick, en fetare dator, en harpa, lite percussion, kanske en sån där digital percussionpad, en trumpet, en saxofon.....

😆

haha det där känner man ju igen :rolleyes:

grattis till trumsetet då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver jag bara en bas, ett bättre midikeyaboard, en ny synt, kanske en neumanmick, en fetare dator, en harpa, lite percussion, kanske en sån där digital percussionpad, en trumpet, en saxofon.....

🙂

haha det där känner man ju igen 😆

grattis till trumsetet då 🙂

Usch ja... det gör man....

Nu blir man lite avis.. vill också ha en :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis 🙂

glöm inte att berätta hur du mappade med nått annat än Cubase

så jag slipper köra vår TD-6'a genom mixern.

konstigt är det,

man behöver alltid det man inte har 🙂

och det mesta av det man har, behöver man inte 😆

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack grabbarna boys (och eventuella töser) Funderar på att erbjuda mina tjänster. Är det någon som behöver lite "pseudoriktigt" trumspel på någon låt. Jag är väl bäst på typ rock. Skicka ett klicktrackkomp med gitarr eller synt så kan jag göra ett midispår med trummor. Obs inga proffsgrejor bara på kul då... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjaba. Nu har jag spelat ett tag och börjar bli lite varm i kläderna. Skulle vara kul att lägga lite trummor på några låtar. Är det någon som vill ha lite "livetrummor" (eh alltså midilive) på någon låt så kan ni höra av er. Inga proffsgrejor som sagt var utan bara lite hobby. 😛

Jag har använt Rolands egen ljudmotor och gjorde en slarvig monoinspelning som ligger här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=24215

Jag kan lägga det som audiofil eller som en midifil som ni sedan styr med er egen ljudmotor. Bäst är väl om ni bestämmer tempo och mejlar några ljudfiler till mig som jag kan spela efter så får vi se om det blir något.

Hör av er om ni vill coworka lite 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...